کد خبر: ۷۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
قزوین- مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: کمیته امداد به دنبال چابک سازی سازمانی است و با توجه به محدودیت‌های موجود برای جذب نیروی انسانی به دنبال بهره ازظرفیت های مردمی است.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین مهرعلی حق گویان در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه گسترش خدمت رسانی خود، توجه به ظرفیت‌ها و مشارکت‌های مردمی را در برنامه‌های کاری خود قرار داده است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های موجود، هیچ گونه جذب نیرو نداریم از طرفی برای خدمت به محرومین و نیازمندان که رسالت اصلی این نهاد است به ظرفیت‌های مردمی توجه شده است چراکه متناسب با افزایش حوزه فعالیت‌های امداد و مأموریت‌های جدید واگذار شده به این نهاد ضمن توجه به موضوع چابک سازی سازمانی و بدون ایجاد دفاتر جدید، خدمات قابل ارائه به خانواده‌های تحت حمایت نه تنها کاهش نداشته بلکه به لطف خدای متعال افزایش هم داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اعلام اینکه برای افزایش خدمات به نیازمندان، توسعه مراکز نیکوکاری و تعامل با مؤسسات خیریه را در دستور کار داریم، افزود: در حال حاضر مراکز نیکوکاری اغلب در مساجد و حسینیه‌ها راه اندازی شده است چراکه خدمت به مردم یکی از عبادت‌های مهم و توصیه شده در سیره اهل بیت (ع) است و مسجد و حسینیه محل عبادت خداست.

حق گویان عنوان کرد: به نظر می‌رسد باید موضوع انفاق و نیکوکاری که امروز در بقاع متبرکه وجود دارد با راه اندازی مرکز نیکوکاری به شکل منسجم‌تر و جدی تری اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: هر مرکز نیکوکاری با داشتن برنامه نرم افزاری مجهز و با امکان اتصال به سامانه‌های مختلف، خدمات و کمک‌های خود را بر مبنای کد ملی ثبت می‌کند در نتیجه با حفظ محرمانگی و رعایت کرامت مددجویان، نوع و میزان کمک‌های دریافتی هر فرد مشخص است و این کار موجب می‌شود ضمن رعایت عدالت در توزیع کمک‌ها، مانع از حضور افراد سودجو و به ظاهر نیازمند شویم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: مرکز نیکوکاری به صورت کامل با مدیریت مردمی اداره می‌شود و هیچیک از کارکنان کمیته امداد امام (ره) در آنجا حضور ندارند.

در ادامه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر در برخی از بقاع متبرکه مراکز افق (اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) راه اندازی شده است چراکه اعتقاد داریم بقاع متبرکه باید کارکردهای مختلف عبادی و اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی تصریح کرد: در مراکز افق کار رسیدگی به نیازمندان و محرومان صورت می‌گیرد به طوری که طی روزهای آینده چهاردهمین مرحله رزمایش کمک مومنانه را اجرایی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: قطع یقین استفاده از ظرفیت‌های مشترک مراکز نیکوکاری و افق می‌تواند به ارتقای خدمت رسانی به مددجویان و نیازمندان منجر شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار