کد خبر: ۷۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
شیراز - تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) باید به عنوان قطب فرهنگی جنوب کشور برای انجام امور هنر اسلامی و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی مطرح باشد.

به گزارش آرانیوز:آیت الله ابراهیم کلانتری در دیدار با استاد محمد نعمتی، خوشنویس ملی وکاتب جهانی قرآن کریم برتقدیر و تجلیل شایسته ازمروجان فرهنگ وهنر اسلامی تاکیدکرد.

وی از تلاش‌های ارزنده استاد نعمتی در نگارش ۲۴ جلد قران خطی، ادعیه و زیارات به نگارش درامده به خطوط اعلای ثلث و نسخ، گفت: سرکشی و بازدید از محل کار و زندگی فعالان عرصه هنرناب دینی و انقلابی بسیار ضروری است.

آیت الله کلانتری یادآور شد: کتابت قرآن توصیه خود پیامبراکرم (ص) است و در عصرنزول وحی کاتبان کلام وحی هم بوده‌اند و بزرگترین آنان مولای متقیان و امیرمونان حضرت علی بن ابیطالب (ع) بوده، برخی ازبزرگان صحابه پیامبر اسلام (ص) این سنت نبوی کتابت وحی رادنبال کردند و در همه عصرها اینگونه بوده که هنر را در خدمت کردن به قرآن به صحنه آوریم و این مساله ازصدر اسلام تاکنون بحمد الله تا به امروز استمرار پیداکرده است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) افزود: کتابت کلام وحی و خوشنویسی یکی از کارهای فرهنگی بسیار مهم در زمان‌های مختلف بوده، وقتی هنر درخدمت دین آمد شعاع جدیدی پیدا می‌کند و قلب‌های جدید عرصه‌های جدیدی را فتح می‌کند.

آیت الله کلانتری تصریح کرد: در آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم علیه السلام باید جایگاه و پایگاهی خاص برای انجام امور هنری و بویژه هنر خوشنویسی تعبیه و تعیین گردد و به این هنر بیشتر از قبل توجه و ارزش گذاری شود.

وی خاطرنشان کرد: آستان مقدس شاهچراغ (ع) باید بعنوان قطب فرهنگی شهر و استان و جنوب کشور و حتی تمام کشور مطرح گردد و برای انجام امور هنر اسلامی نظیر خوشنویسی و کتابت و این نوع کارها و انتشار برخی از نسخه‌های قرآنی که جناب استاد نعمتی زحمت نگارش زیبای آن را کشیده و در جهان اسلام برخی از این خطاطی‌ها می‌تواند حرف اصلی برای گفتن داشته باشند باید در دستور کارمان باشد تا فرهنگ اصیل اسلامی بیش از پیش ترویج پیدا کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار