کد خبر: ۷۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت عراق هیچ زائری از مرز زمینی نمی‌پذیرد بنابراین از مردم می خواهیم از عزیمت به سمت مرزهای این کشور خودداری کنند.

به گزارش آرانیوز:حمید ملانوری ظهر چهارشنبه در نشست ستاد اربعین خراسان جنوبی، پیاده روی اربعین را از جمله وقایع بزرگ تاریخ انقلاب دانست و افزود: مراسم اربعین باعث حرکت‌های بزرگ جهادی و مقاومت شده است.

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی و برنامه‌های امسال بیان کرد: اجرای مراسم اربعین امسال با توجه به شرایط بیماری کرونا که همه دنیا را درگیر کرده محدودیت دارد.

وی تصریح کرد: دولت عراق هیچ‌گونه زائر از مرز زمینی را نمی‌پذیرد بنابراین مردم استان از عزیمت به سمت مرزهای عراق خودداری کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نیاز است نذورات مردم به سمت ستاد عتبات عالیات هدایت شود، افزود: این نذورات در راستای امور زیربنایی عتبات و تکمیل زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد هزینه می‌شود.

بنا به گفته ملانوری زائرانی که از خراسان جنوبی به صورت هوایی عازم عراق می‌شوند باید دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده و آزمایش‌های لازم را انجام دهند.

ملانوری با اشاره بهبرنامه های ایام ماه صفر در استان هم اظهار کرد: باید تمام برنامه‌های این ایام در خراسان جنوبی با رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری تجمعات ممنوع است، گفت: امکان برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی که سازمان تبلیغات اسلامی بر آن نظارت می‌کند، بلا مانع است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار