کد خبر: ۷۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: تنها راه حل رفع مشکلات ما در بحث محصولات استراتژیک و اینکه کشاورزان، اثرات آن را در زندگی خود را ببینند، ایجاد یک تعاونی فاخر است.

به گزارش آرانیوز:حمید ملانوری صبح چهارشنبه در مراسم شانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر خراسان جنوبی اظهار کرد: کار مشارکتی و همکاری های جمعی در فرهنگ دینی و اسلامی ما جایگاه ویژه ای دارد.

ملانوری بیان کرد: موضوع تعاون و کار در قالب تعاونی ها به معنای ثبت یک تشکیلات خاص نیست بلکه ما در بسیاری از اتفاقات و حرکات همچون جریان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مشارکتی تحت یک مدیریت و فرماندهی داشتیم که نتیجه بسیار خوبی هم به همراه داشت.

وی با تاکید بر اینکه کار گروهی اگر در یک مسیر واحد و با هدف مشخص دنبال شود، قطعاً اثربخش است، ادامه داد: با توجه به توان دولت و بخش خصوصی، اگر کارها به بخش خصوصی از جمله تعاونی ها سپرده شود شاهد موفقیت و توسعه استان خواهیم بود.

وی با اذعان به اینکه باید برای رسیدن به توسعه به سمت مردمی کردن کارها و اقتصاد حرکت کنیم، بیان داشت: منابع بخش دولتی با توجه به شرایط مختلف قابل تغییر است اما منابع بخش خصوصی را می‌توان به صورت هدفمند، مدیریت و جهت دهی کرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر این ظرفیت تعاونی ها در کنار منابع دولتی قرار گیرد اثرگذاری آن افزایش خواهد یافت، بیان داشت: تنها راه حل رفع مشکلات ما در بحث محصولات استراتژیک و اینکه کشاورزان، اثرات آن را در زندگی خود را ببینند، ایجاد یک تعاونی فاخر است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سال های بسیاری است که خراسان جنوبی در زمینه تولید، برداشت و مدیریت بازار مصرف محصولات استراتژیک خود رنج می برد، گفت: اگر تولیدکنندگان در حوزه رساندن محصولات به ارزش واقعی خود دخیل نباشند هیچ اتفاق مهمی در زمینه محصولات استراتژیک استان انجام نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید کاری کرد تا ارزش افزوده محصولات استراتژیک استان به جیب تولیدکنندگان برود، بیان داشت: موقعی که می گوییم زعفران یک محصول گران و صادراتی است، یا از عناب به عنوان یک میوه ارزشمند و یک داروخانه کامل در حوزه سلامت یاد می شود، چرا نباید به آنها نگاه ملی و بین المللی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مقدمات کار برای ایجاد تعاونی محصولات استراتژیک انجام شده است، تصریح کرد: تعاونی باید تشکیل شود که سهام داران آن مطالبه گر و حضوری جدی داشته باشد و مسلماً این نوع تعاونی موفق خواهند بود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین با اشاره به اینکه ۲۳۰ معدن دارای پروانه بهره برداری و اعتبار در خراسان جنوبی تعطیل هستند، گفت: متاسفانه این تعطیلی به دلیل این است که تعاون و همکاری در این معادن شکل نگرفته است.

ملانوری با بیان اینکه عملکرد جزیره ای مشکلات استان را حل نخواهد کرد، گفت: باید تلاش های خود را در راستای تقویت انرژی و توان در مسیر تعاون به کار ببریم تا یک جامعه ایده آل داشته باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار