کد خبر: ۷۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
ارومیه – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از آغاز روند کاهش مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته ۴۲۴ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند.

به گزارش آرانیوز:جواد آقازاده در خصوص آخرین روند شیوع ویروس کرونا در استان اظهار کرد: با وجود کاهش روند مبتلایان به کرونا در حال حاضر ۳۲۰ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان، تحت مراقبت ویژه قرار دارند که این رقم از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ بی سابقه است.

وی با بیان اینکه همچنین ۷۰ نفر تحت دستگاه ونتیلاتور قرار داشته و با کمک این دستگاه تنفس می‌کنند که شرایط آنان نیز بسیار نامناسب‌تر است، افزود: از ابتدای تابستان، تعداد بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه کرونایی آذربایجان غربی ۲.۳ برابر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۹۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا و ۴۲۴ نفر از بیماران در مراکز درمانی بستری شدند، افزود: در شبانه روز گذشته متأسفانه ۲۹ تن از بیماران بدحال در این استان بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان باختند.

آقازاده خاطرنشان کرد: با احتساب فوتی‌های جدید شمار جان باختگان از این ویروس منحوس در استان به ۵ هزار و ۷۷۱ تن رسیده است.

وی در خصوص روند واکسیناسیون کرونا نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ هزار و ۷۶۷ دز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده که با احتساب این آمار، تاکنون در آذربایجان غربی ۹۴۲ هزار و ۵۴ دز واکسن تزریق شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار