کد خبر: ۷۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گفت‌وگوها می تواند فضا افغانستان را به سمت معقول شدن ببرد، نگرانی های جدی وجود دارد انتظار می رود که این گفت‌وگو ها به سمتی برود که این نگرانی ها بر طرف شود.
 
نقشه ایران پاکستان افغانستان

به گزارش آرانیوز/علیرضا سلیمی ، با اشاره به برگزاری اجلاس مجازی وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان با محوریت ایران، گفت: افغانستان شرایط پر ابهامی دارد، سیاست ایران همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند حمایت از ملت ها است، در حال حاضر ایران اسلامی نگران ملت افغانستان است چرا که نمی دانیم حقوق همه اقشار، طیف ها و نژادها در این کشور رعایت می شود یا نه.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس اظهار داشت: گفت‌وگوی وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان می تواند مسیر را برای تنش زدایی از یک سو و احقاق حقوق همه ملت افغانستان از سوی دیگر هموار کند، این ایده و ابداع جمهوری اسلامی بسیار مناسب است.

وی تاکید کرد: در افغانستان باید از حقوق همه ملت نه عده ای خاص حمایت شود نباید عده ای خاص حرف آخر را بزنند، زمان این مسائل گذشته است.

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه فضای افغانستان مبهم است، بیان کرد: امیدواریم از طریق دموکراسی و صندوق رای مسائل در افغانستان تعیین تکلیف شود. گفت‌وگوها می تواند فضای افغانستان را به سمت معقول شدن ببرد، نگرانی های جدی وجود دارد انتظار می رود که این گفت‌وگو ها به سمتی برود که این نگرانی ها بر طرف شود./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار