کد خبر: ۷۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
در جریان تحولات داخلی افغانستان، حال یکی از چهره های برجسته این گروه مدعی شده که تأمین امنیت یکی از دستاوردهای سخت امارت اسلامی است.
چالش بزرگ طالبان مقابله با جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود است

به گزارش آرانیوز، «انس حقانی»، از رهبران برجسته طالبان در گفتگو با مجله نیوزویک مدعی شد که برقراری امنیت در پنجشیر هدف این گروه است.

به گفته انس حقانی، امارت اسلامی در افغانستان اکنون پس از ۲۰ سال جنگ، مسؤولیت اداره افغانستان را برعهده گرفته و به دنبال فراهم کردن فضای امن است.

به ادعای حقانی، تأمین امنیت یکی از دستاوردهای سخت امارت اسلامی است و با هر گروهی که مردم را در معرض خطر قرار دهد با روشی مناسب برخورد خواهد شد.

انس حقانی در گفتگو با نیوزویک همچنین مدعی شده که طالبان تجربه و مهارت کافی را در اختیار دارد و چالش بزرگ این گروه، مقابله با جبهه مقاومت ملی به رهبری امر الله صالح، معاون رئیس جمهوری افغانستان و احمد مسعود، پسر احمد شاه مسعود در پنجشیر است.

حقانی این را نیز تاکید کرده که طالبان به هیچ عنوان نمی‌خواهد هیچ منطقه‌ای خارج از سیطره اش باشد و امارت اسلامی آماده برقراری روابط با تمام کشورها براساس احترام متقابل است.

این ادعای عضو برجسته طالبان در حالی مطرح شده که بسیاری با انتقاد از رویکرد این گروه در جریان تحولات پنجشیر، این گروه را متهم کرده‌اند که از حمایت‌های نظامی مستقیم پاکستان برخوردار است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار