کد خبر: ۷۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
سنندج- استاندار کردستان تاکید کرد با توجه به ثبت جهانی منظر تاریخی هورامان در یونسکو تمامی ساخت و سازها باید ضابطه مند و منطبق با بافت تاریخی آن باشد.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان که به بررسی طرح جامع شهر هورامان اختصاص داشت، گفت: منطقه هورامان و ثبت آن در یونسکو یک ظرفیت بزرگ برای استان و توسعه گردشگری است، بنابراین باید در ساخت و سازها دقت فراوان انجام شود تا این منطقه همواره در لیست یونسکو قرار داشته باشد.

وی افزود: منطقه هورامان تنها مختص با استان کردستان نیست و بخش‌هایی از آن نیز در کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است بنابراین باید به آن همچون یک موضوع مشترک و با دید کلان نگریسته شود.

مرادنیا اذعان کرد؛ با توجه به اینکه منطقه هورامان در سال ۹۳ ثبت ملی شده بود، میراث فرهنگی باید در این رابطه و اجرای دستورالعمل و ضوابط خود جدی تر عمل می‌کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه نگران ساخت و سازهای غیر اصولی و بی ضابطه در هورامان است، گفت: باید چارچوب و مبنایی در این رابطه وجود داشته باشد و همگان خود را به اجرای آن ملزم بدانند.

در این جلسه مقرر شد با حضور دستگاه‌های مرتبط و مشاور، طرح جامع هورامان مجدداً بررسی و با توجه به مقتضیات در خصوص بعضی مسائل موجود ابهام زدایی صورت بگیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار