کد خبر: ۷۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
تهران- معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به کسب رتبه نخست استان جهت جذب اعتبار برای ایجاد شهرک‌های صنعتی گفت: دغدغه مهم صنایع در استان تهران تأمین برق بلندمدت تولیدی ها است.

به گزارش آرانیوز:حشمت الله عسگری عصر دوشنبه در هفدهمین جلسه کمیته اقدام اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها اظهار داشت: استان تهران با دارا بودن ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری رتبه نخست جذب اعتبار برای ایجاد شهرک‌های صنعتی و زیرساخت را در سال ۱۳۹۹ در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده که نشان از ظرفیت بالای استان در جذب سرمایه گذاری در ابعاد مختلف دارد.

وی ظرفیت‌های مهم موجود در استان تهران جهت تأمین برق بلندمدت واحدهای تولیدی و صنعتی را یکی از دغدغه‌های مهم دانست و افزود: باید تلاش شود برق پایدار واحدها با استفاده از شیوه‌های دانش بنیان و علمی فراهم شود.

معاون اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده تولید برق در کشور و افزایش تقاضای ناشی از رشد توسعه صنعتی استان ضرورت دارد بسترهای لازم برای تولید مورد نیاز برق فراهم شود و هرچه سریع‌تر متقاضیان CHP تعیین تکلیف شده و این آمادگی در سطح استان در داخل شهرک‌های صنعتی جهت واگذاری زمین رایگان و سایر مشوق‌های دیگر وجود دارد.

عسگری در ادامه با اشاره به اقدامات مهم صورت گرفته گفت: انعقاد توافقنامه چهار جانبه برای تأمین ۴۶۶ مگاوات برق شهرک‌های صنعتی قرچک، دماوند، فیروزکوه و شهرک شهید سلیمانی، همچنین انتقال ۱۵۶ لیتر بر ثانیه آب پایدار از سد ماملو به شهرک‌های صنعتی عباس آباد، پایتخت، خوارزمی به عنوان بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی شهرک‌های صنعتی کشور از جمله اقدامات مهم در طول یک سال گذشته بوده که باعث تحرک و پویایی زیادی در صنعت استان شد.

وی با توجه به اهمیت موضوع زیرساخت شهرک‌های صنعتی به ویژه برق و آب تاکید کرد: با محوریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نسبت به تهیه محتوا جهت ایجاد نقشه راه و گنجاندن موضوع در برنامه هفتم توسعه اقدامات لازم صورت پذیرد.

نظرشما
پربازدیدها