کد خبر: ۷۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
اردبیل-مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: کرونا بیشترین ضربه را در کنار حوزه آموزش، به بخش ورزش وارد کرده و تعطیلی فعالیت های ورزشی در اردبیل و عدم مشارکت ورزشکاران باید جبران شود.

به گزارش آرانیوز:سجاد انوشیروانی ، اظهار کرد: کرونا بیشترین ضربه را در کنار حوزه آموزش، به بخش ورزش وارد کرده به گونه‌ای که بسیاری از فعالیت‌های ورزشی در دو سال اخیر زمین‌گیر شده و ما قادر به حمایت از ورزشکاران مستعد برای حضور در مسابقات ملی و حتی جهانی را نداشتیم.

وی تصریح کرد: ما برای پساکرونا برنامه ویژه‌ای در حمایت از رشته‌های ورزشی و توجه به تندرستی مردم داریم و انتظار می‌رود با فروکش کردن بیماری کرونا در پیک‌های مختلف بتوانیم در ابعاد متعدد رشته‌های مختلف ورزشی را توسعه بدهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل استعدادهای استان اردبیل را در رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه ورزش هاکی بانوان یادآور شد و گفت: بانوان استان اردبیل در این رشته جز سه تیم برتر کشور هستند و قطعاً با نگاه متوازنی که به توسعه رشته‌ها و توجه به استان‌ها در رویکرد جدید وزارت ورزش و جوانان وجود دارد، امیدواریم این استان نیز بتواند استعدادها و نخبگان ورزشی متعددی را معرفی کند.

انوشیروانی افزود: استان اردبیل در کسب مدال المپیک و پارالمپیک جز استان‌های برتر کشور است به طوری که ورزشکاران این استان تاکنون چهار مدال المپیک و هشت مدال پارالمپیک را کسب و به ویترین افتخارات این استان اضافه کردند.

وی ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای المپیک آینده را با معرفی استعدادهای ناب در رشته‌های مختلف نظیر شمشیربازی، وزنه‌برداری، تکواندو و رشته‌های رزمی دیگر یادآور شد و خاطر نشان کرد: ۲۵ ورزشکار استان اردبیل شانس حضور در بازی‌های آسیایی و بعد از آن در المپیک دارند که امیدواریم با برنامه‌ریزی درست و واقع‌بینانه هیئت‌های ورزشی و رفع کرونا بتوانیم در همه این ابعاد موفق عمل کنیم.

انوشیروانی اضافه کرد: باید با در نظر گرفتن شرایط حرفه‌ای در ورزش همه هیئت‌ها برنامه‌ریزی و سازماندهی درستی را در رشته‌های مختلف داشته باشند تا اهداف قهرمانی در رشته‌های مختلف تحقق پیدا کند.

وی در مورد تعطیلی مدارس و نبود فضای مناسب برای استعدادیابی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف بیان کرد: البته آموزش و پرورش با اجرای طرح کوچ از ۲۱۹ هزار دانش‌آموز ارزیابی قد و وزن را انجام داده و به نوعی اطلاعات اولیه در اختیار مربیان و کادر ورزشی مدارس وجود دارد که با هماهنگی کارشناسان ورزش و جوانان می‌توان از این طرح در جهت استعدادیابی بیشتر استفاده کرد.

انوشیروانی سه ضلع موضوع استعدادیابی را از جنبه‌های روانی، شاخص توده بدنی و ژنتیکی یادآور شد و اظهار کرد: متأسفانه خلأ که در استعدادیابی در سطح کشور وجود دارد، بی‌توجهی به این سه عنصر در شناسایی استعدادهای ناب ورزشی است که بخشی از جوانان و نوجوانان ما به دلیل خلأ به وجود آمده در این حوزه اغلب به سمت فوتبال و فوتسال می‌روند در حالی که در سایر رشته‌ها می‌توان از استعداد آنها در جهت قهرمان‌پروری استفاده کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از دانشگاه علوم پزشکی خواست تا با همکاری ورزش و جوانان و با آگاهی دادن به مردم نسبت به تغذیه سالم و تحرک در ایام کرونا بیشتر دقت کرده و به نوعی با ورزش کردن جلوی شیوع کرونا گرفته شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار