کد خبر: ۷۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
اردبیل - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: میزان پوشش واکسن برای جمعیت هدف در استان به بالای ۳۳ درصد رسیده است.

به گزارش آرانیوز:بابک نخستین بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین روند واکسیناسیون در استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار وزارتی ایمن سازی بیماری کرونا در کشور، تا روز یکشنبه ۱۴ شهریور ماه پوشش نوبت اول ایمن سازی کشوری ۳.۳۱ درصد است که جمعیت هدف بالای ١٨ سال در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: طبق سامانه وزارت بهداشت، از جمعیت بالای ۱۸ سال استان که ۸۷۶ هزار و ۸۴۵ نفر است تا روز یکشنبه ۱۴ شهریور ماه تعداد ۳۰۷ هزار و ۸۲۰ نفر دوز اول واکسن را دریافت کرده اند که پوشش جمعیتی بالای ۳۳.۵ درصد را شامل می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: این مقدار از پوشش استانی از پوشش متوسط کشوری هم حدود ۲.۲ درصد بالاتر است و بر اساس رنگ‌بندی نقشه اعلامی وزارت کشور از استان‌های با پوشش مناسب هستیم.

نخستین تصریح کرد: در محاسبه درصد پوشش ایمن سازی، بایستی جمعیت بالای ١٨ سال هر استان مد نظر قرار گیرد، چرا که فعلاً برای ایمن سازی گروه جمعیت زیر ١٨ سال مجوز تزریق واکسن وجود ندارد و از طرف دیگر تعداد دوزهای نوبت اول و نوبت دوم به صورت مجزا در نظر گرفته شود و تعداد دوز واکسنی که در هر سهمیه بندی تحویل گرفته می‌شود در نوبت بندی برای نوبت اول و دوم استفاده می‌گردد.

به گفته وی روند واکسیناسیون در استان تداوم داشته و مشکل خاصی در این مورد وجود ندارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار