کد خبر: ۷۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
حسن توکل‌نیا تهیه‌کننده فیلم سینمایی «چند می‌گیری گریه کنی ۲» با اشاره به شرایط نامساعد حاکم بر سینماها و ناکافی بودن وعده‌های حمایتی ارشاد تاکید کرد که امسال این فیلم اکران نخواهد شد.

به گزارش آرانیوز، حسن توکل‌نیا تهیه‌کننده فیلم سینمایی «چند می‌گیری گریه کنی ۲» به کارگردانی علی توکل‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر درباره زمان نمایش این فیلم گفت: این فیلم خیلی وقت است که پروانه نمایش دریافت کرده اما با توجه به اینکه «چند می‌گیری گریه کنی ۲» یک فیلم کمدی است فعلاً دست نگه داشته‌ایم تا شرایط کرونا متعادل‌تر شود و ما هم مثل مردم کشورهای دیگر بتوانیم با رغبت از خانه بیرون بیاییم به همین دلیل فکر نمی‌کنم امسال بتوانیم این فیلم را به نمایش بگذاریم. ضمن اینکه وقتی شرایط بهتر شود همیشه ابتدا «از ما بهتران ها» فیلم‌هایشان را اکران می‌کنند و تا زمان می‌برد تا نوبت ما شود.

وی افزود: در دو سال گذشته با فراگیری کرونا خیلی از ارگان‌ها مثل حوزه هنری مشغول بازسازی و توسعه سالن‌های سینمایی بودند، بخش خصوصی هم در این مدت در این زمینه فعال بود به نظرم اگر مسئولان جدید وزارت ارشاد بتوانند از این سالن‌ها حمایت کند تا تجهیزات آنها کامل شود مسأله اکران فیلم در روزهای بعد از کرونا بهتر می‌شود. اگر ارشاد پیگیر تکمیل این سالن‌ها شود می‌توان امیدوار بود که فیلم‌ها در تعداد بیشتری از سینماها به نمایش دربیاید. به همین ترتیب می‌توانیم چیزی حدود ۸۰ فیلم را به نمایش بگذاریم و به نظرم طی دو سال مسأله ترافیک اکران هم حل می‌شود.

این تهیه‌کننده با اشاره به فروش «دینامیت» بیان کرد: اگر از فیلم‌ها در مرحله تبلیغات حمایت شود فیلم‌ها می‌توانند به فروش خوبی برسند، «دینامیت» یک برنامه تبلیغاتی حساب شده و خوب داشت ضمن اینکه خدا کمکش کرد و توانست به فروش قابل توجه برسد، البته این موضوع شامل همه فیلم‌ها نمی‌شود. البته در این شرایط تنها فیلم‌های کمدی نمی‌فروشند فیلم‌های جدی هم می‌توانند به این فروش برسند برای مثال در شبکه نمایش خانگی نسبت به فیلم‌های جدی اقبال بیشتری شده است.

توکل‌نیا با اشاره به تبلیغات تلویزیونی فیلم‌ها اظهار کرد: تبلیغات تلویزیونی همیشه کم بوده است بیننده تلویزیون ما تنها سی درصد از شبکه‌های ماهواره‌ای بیشتر است به همین دلیل باید تبلیغات زیادی در تلویزیون شود تا مخاطبان از فیلم‌های روی پرده اطلاع پیدا کنند در حال حاضر تبلیغات محصولات مختلف از شبکه‌های خارجی پخش می‌شوند اما تا نوبت تبلیغ کالاهای فرهنگی می‌رسد با توبیخ مواجه می‌شویم. سینمای ما همیشه این محدودیت‌ها را داشته است و دارد.

وی با اشاره به وعده‌های حمایتی سازمان سینمایی مطرح کرد: وعده‌هایی که داده می‌شود هیچ پشتوانه‌ای ندارد اگر وزارت ارشاد بر سر وعده‌هایش صادق باشد صاحبان فیلم‌ها نسبت به اکران تمایل پیدا می‌کنند اما متأسفانه ارشاد به دلایل مختلف فعلاً خلف وعده کرده است.

این تهیه‌کننده اظهار کرد: هرچند برخی راه‌حل اکران آنلاین را برای فیلم‌های مانده در صف اکران پیشنهاد می‌کنند اما نمی‌دانند که خیلی وقت‌ها پلتفرم‌ها نمی‌پذیرند که این فیلم‌ها را به نمایش بگذارند مثلاً حتی اگر الان من بخواهم «چند می‌گیری گریه کنی ۲» را به صورت آنلاین به نمایش بگذارم ممکن است ۶ ماه دیگر به من نوبت نمایش بدهند. هم مبالغ پیشنهادی آنها و هم نوبت نمایشی که می‌دهند خیلی وقت‌ها معقول نیست. فعلاً وی‌اودی‌ها پادشاهی می‌کنند و آنها تصمیم‌گیر هستند. به هر حال آنها هم فیلم‌های تجاری را رها نمی‌کنند تا فیلم‌های معمولی را به نمایش بگذارند؛ فیلم‌هایی که در شرایط معمولی هم اکران فیزیکی راحتی را تجربه نمی‌کنند.

این تهیه‌کننده گفت: در حال حاضر سینمادار ابتدا فیلم گیشه پسند را به نمایش می‌گذارد چون دو سال است که سینماها فروش خوبی را تجربه نکرده‌اند و الان احتیاج به پول دارند. ما نباید توقع داشته باشیم بعد از فروکش کردن کرونا فیلم‌های معمولی را به سرعت به نمایش بگذارند. مطمئن باشید خیلی از فیلم‌هایی که در حال حاضر در صف اکران هستند پیش از همه‌گیری کرونا در نوبت بودند و کسی تمایل به اکران آنها نداشت چه بسا بعضی از آنها وقتی به اکران آنلاین پیوستند انتظار داشتند وزارت ارشاد مثل فیلم‌های پرفروش از آنها حمایت کند در حالی که این شدنی نیست و اگر موضوع کرونا پیش نمی‌آمد این فیلم‌ها اصلاً به نمایش درنمی‌آمدند. اتفاقاً آنها از این فرصت پیش آمده استفاده کردند و از بحران خارج شدند.

وی در پایان درباره «چند می‌گیری گریه کنی ۲» اظهار کرد: قسمت دوم این فیلم دنباله قسمت نخست آن است، در این قسمت پسر شایسته از آمریکا می‌آید تا مال و اموال پدرش را بردارد و ببرد که دچار اتفاقاتی می‌شود. این فیلم موقعیت‌های کمدی دارد که بوی قسمت نخست آن را هم دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار