کد خبر: ۷۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
همدان _ فرماندار تویسرکان گفت: با توجه به شرایط فعلی و بیماری کرونا متأسفانه آرامستان فعلی شهرستان کمتر از یک سال دیگر برای دفن اموات پر می‌شود.

به گزارش آرانیوز:سیدرسول حسینی در بازدید از منطقه پیشنهادی آرامگاه امامزاده ناصر (ع) با بیان اینکه مکانی که انتخاب می‌شود باید برای زمان زیادی برنامه ریزی شود و به طور جدی برای جا به جای آرامستان جدید تلاش می‌کنم افزود: همه استعلامات مورد نظر باید مدنظر کارشناسان قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه برخی در خصوص هزینه بر بودن انتقال آرامستان به امامزاده ناصر (ع) انتقاد کرده‌اند، افزود: این موضوع قابل حل خواهد بود و برای مهیا کردن شرایط و شروع به کار جا به جایی آرامستان باید هزینه شود و کار بدون هزینه امکان پذیر نیست.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه براساس نظرسنجی‌های عمومی، شواهد و اخبار اطلاعاتی که صورت گرفته است و براساس طرح تفصیلی شهرها آرامستان ها از مراکز شهر و حواشی شهر باید به فاصله ۱۰ کیلومتر دور باشد، تاکید کرد: برای ساماندهی کار خیر و خداپسندانه گزینه‌های متعددی رو انتخاب کرده‌ایم و فعلاً امامزاده ناصر از تمام لحاظ مورد بررسی قرار گرفته است و کسانی که اهل تحقیق هستند در این رابطه نظر خود را مکتوب با دلیل به ما ارائه دهند تا تصمیم نهایی گرفته شود.

حسینی افزود: متأسفانه در بعضی از رسانه‌ها کم لطفی‌هایی صورت گرفته است و در واقع چیزی‌های که انعکاس داده‌اند اینگونه نیست و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی هم آنچه که برای احداث آرامستان مد نظر داشتند آنگونه نیست که مطرح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در اولین فرصت، کار مطالعاتی براساس کار کارشناسی صورت می‌گیرد، تاکید کرد: ما به خواسته به حق مردم که تبعات زیست محیطی منفی دارد احترام می‌گذاریم و نشاط اجتماعی را سرلوحه روح و روان مردم قرار خواهیم داد و سعی می‌کنیم هیچ گونه ضرری شامل مردم نشود.

فرماندار تویسرکان ادامه داد: زیر نظر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، کارشناسان و اهل تحقیق پیشنهاد یک مکان مناسب را به صورت کتبی تحویل بدهند، نظر تمام صاحب نظران مطالعه خواهد شد.

وی افزود: باید سعی کنیم تا در اسرع وقت جا به جایی آرامستان جدید هر چه زودتر انجام بگیرد، برخی افراد مکان دیگری از جمله امامزاده کوه در منطقه سرابی را پیشنهاد داده‌اند و بنده با توجه به فرهنگ خاص حاکم بر شهرستان اظهار نظری در این مورد ندارم.

فرماندار تویسرکان افزود: اگر همه مردم تأیید کنند و با این مساله مشکلی نداشته باشند، ما هم در قالب کارگروه مخالفتی با این موضوع نداریم چون اساس کار ما رضایت عمومی مردم شهرستان است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار