کد خبر: ۷۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
همدان - پروژه‌های شهری همدان با گذشت یک ماه از حضور اعضای شورای اسلامی شهر دوره ششم همچنان تعطیل است.

به گزارش آرانیوز:بعد از گذشت یک ماه از مراسم تحلیف شورای اسلامی شهر همدان در دوره ششم و تعیین سرپرست برای مدیریت شهری همدان، بیشتر پروژه‌های شهری تعطیل شده است.

شورای اسلامی شهر همدان در دوره ششم با شعارهایی مبنی بر شفاف‌سازی به روی کار آمد ولی در انتخاب شهردار همدان با وجود اینکه شورای شهرها باید مانند اتاق شیشه‌ای در معرض دید و قضاوت مردم باشند، خبرنگاران از صحن بیرون شدند تا انتخاب شهردار در اتاق شورای شهر همدان انجام شود.

در بحث پروژه‌های شهری نیز تا به امروز بیشتر پروژه‌های شهری همدان تعطیل شده که می‌توان به پروژه‌های مهم و بزرگی همچون پل سردار شهید همدانی واقع در چراغ قرمز و پل غدیر واقع در شهرک فرهنگیان اشاره کرد.

شورای اسلامی شهر همدان بی شک باید پاسخگوی تعطیلی پروژه‌های شهری به مردم پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین باشد.

تعطیلی پروژه ساخت پل سردار شهید همدانی ارتباطی با اختلاف کارفرما و پیمانکار ندارد

علی رحیمی‌فر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به صحبت‌های رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر همدان مبنی بر تعطیلی پروژه ساخت پل سردار شهید همدانی، اظهار کرد: تعطیلی پروژه ساخت پل سردار همدانی هیچ ارتباطی به اختلاف کارفرما و پیمانکار ندارد.

وی افزود: کارفرما این پروژه شهرداری همدان بوده که هیچ اختلافی با پیمانکار ندارد که باعث تعطیلی این پروژه شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به دلیل تعطیلی این پروژه، گفت: دلیل تعطیلی این پروژه مشکلات مالی و کمبود منابع اعتبار پیمانکار است.

رحیمی‌فر خاطرنشان کرد: بالا رفتن قیمت دلار، گران شدن سیمان، بتن و میلگرد موجب شده تا پیمانکار در ادامه ساخت این پروژه با مشکل مواجه شود.

وی با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر طراحی اشتباه پیمانکار، بیان کرد: طراحی این پل از نظر ارتفاع با توجه به موقعیت این پل انجام شده است.

تعیین تکلیف شهرداری یکی از دلایل تعطیلی پروژه‌های شهری است

رئیس کمیسیون خدمات شهری با اشاره به تعطیلی پروژه‌های شهری همدان، اظهار کرد: یکی از دلایل تعطیلی پروژه‌های عمرانی، زمان طی شده برای فرآیند انتخاب شهردار بود.

علی اکبر نظری افزود: صورت وضعیت پروژه‌ها نیز توسط پیمانکارها انجام شده است.

وی با اشاره به تعطیلی پروژه ساخت پل سردار شهید همدانی، گفت: تعطیلی این پروژه هیچ ارتباطی با اختلاف کارفرما و شهرداری همدان ندارد.

نظری خاطرنشان کرد: کارفرما (شهرداری همدان) هیچ بدهی به پیمانکار ندارد و پیمانکار صورت وضعیت خود را ارائه نداده است.

وی در پاسخ به عدم شفافیت در انتخاب شهردار همدان، گفت: در مسئله انتخاب شهردار، دوستانی که قول شفافیت دادند بر تعهد و قول خود پایبند نبودند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: بنده حق را به اصحاب رسانه می‌دهم، زیرا شورای شهر به اتاق شیشه‌ای معروف بوده که متأسفانه این مسئله در انتخاب شهردار رعایت نشد.

توقع شهروندان این است که منافع مردم پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و دیار الوند در کش و قوس‌های سیاسی قرار نگیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار