کد خبر: ۷۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
خرم‌آباد- استاندار لرستان با اشاره به روند صعودی شیوع کرونا در این استان گفت: باید تزریق واکسن به ۳۰ هزار دُز در روز برسد.

به گزارش آرانیوز:سید موسی خادمی امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: متأسفانه لرستان نسبت به سایر استان‌های کشور به لحاظ شرایط بیماری کرونا در وضعیت مطلوبی نیست و پیک بیماری هنوز به اوج خود نرسیده است.

خادمی ادامه داد: در بسیاری از استان‌های کشور پیک بیماری به اوج خود رسیده و وارد روند نزولی شده‌اند، ولی در لرستان نمی‌توان با قطعیت گفت که به اوج پیک رسیده‌ایم و روند بیماری کماکان صعودی است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تمام شهرهای استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، افزود: کسب آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی که در فصل پاییز ممکن است با آن مواجه شویم، از نکات بسیار مهم مطرح شده در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بود که در این زمینه نیازمند ایجاد یک ظرفیت جدید برای مقابله با این حوادث هستیم.

خادمی تصریح کرد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، در هفته جاری حجم بالایی از واکسن وارد کشور خواهد شد و به تناسب آن استان‌ها باید ضمن دریافت سهمیه خود ظرفیت تزریق واکسن را بالا ببرند.

وی عنوان کرد: در لرستان شرایط برای تزریق روزانه ۱۵ هزار دوز واکسن وجود دارد که باید با بهره‌گیری از تمام امکانات موجود، این ظرفیت را تا حدود ۳۰ هزار مورد در روز افزایش دهیم تا بتوانیم سهمیه مناسب را در کشور کسب کنیم.

استاندار لرستان در ادامه بیان داشت: موضوعات مهمی از قبیل مراسم اربعین و بازگشایی مدارس نیز در جلسه امروز مطرح شد که مقرر شد تصمیمات در این زمینه نهایی و اطلاع رسانی شود.

خادمی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد استانی مقابله با کرونا همکاری همه جانبه خود را با دانشگاه علوم پزشکی حفظ کنند و با جدیت بیشتر نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان اقدام کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار