کد خبر: ۷۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ هزار دز واکسن در استان ذخیره داریم و به زودی ۸۰ هزار دز واکسن نیز وارد استان می شود.

به گزارش آرانیوز:حسین کلانتری ظهر شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا افزود: هرچه ظرفیت‌ها همچون اختصاص فضا و امکانات مهیا بوده و نیروهای شبکه بهداشت و درمان نیز در روند واکسیناسیون بهتر عمل کنند به همان میزان می‌توان واکسن دریافت کرد.

وی با بیان اینکه با افزایش روند واردات واکسن روند واکسیناسیون به حالت عملکردی و رقابتی تبدیل می‌شود، گفت: واکسیناسیون در استان سرعت می‌گیرد و در تزریق واکسن کرونا، حالت سهمیه‌ای به حالت رقابتی تبدیل شده است.

کلانتری افزود: ظرفیت تزریق ۲۰ هزار دز واکسن روزانه در استان را داریم و این امر محقق شدنی است.

وی با تاکید بر اینکه همه واکسن‌ها ایمنی ایجاد می‌کنند، گفت: واکسن‌ها در کاهش شیوع بیماری، بستری و فوتی اثرگذار بوده و واکسیناسیون اثرات مختلف کرونا را به حداقل می‌رساند و مهم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

استاندار افزود: استان به لحاظ کرونا در نقطه سخت و خطرناکی قرار دارد و لازم است که نظارتها به خوبی انجام گیرد و شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود چرا که بیشترین عامل شیوع کرونا دورهمی ها، تجمعات، تشییع جنازه‌ها و پاساژها هستند.

کلانتری اظهار داشت: باید نظارت بر مراسم بیشتر باشد و با افرادی که در مراسم تشییع جنازه‌ها مداحی می‌کنند برخورد شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از پزشکان و بهورزان به خاطر نجات جان دیگران، جان خود را از دست دادند و شهید مدافع سلامت شدند، تصریح کرد: مردم باید با رعایت کردن پروتکل‌ها و زدن ماسک و حضور نیافتن در اجتماعات و دورهمی ها قدردان این فداکاری‌ها باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار