کد خبر: ۷۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
قم- استاندار قم گفت: حضور در پیاده روی اربعین ملزم به دریافت ۲ دوز واکسن است و عراق باید آمادگی خود و شرایط حضور زائران را اعلام کند.

به گزارش آرانیوز:بهرام سرمست پیش از ظهر شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا با اشاره به اینکه استان قم در قله پیک پنجم قرار دارد گفت: امیدواریم تا چند هفته آینده سیر نزولی کرونا را از نظر تعداد بستری و فوتی‌ها داشته باشیم و تمام تمهیدات بر این اساس است که هم پیشگیری شود هم با نظارت بیشتر بر فعالیت‌های اجتماعی این شیب نزولی هر چه سریع‌تر شروع شود.

استاندار قم ادامه داد: برای حضور عاشقان امام حسین (ع) در پیاده روی اربعین شرایطی در نظر گرفته شده که اولین شرط این است که افراد ۲ دوز واکسن خود را دریافت کرده و شرط دوم این است که کشور عراق آمادگی و شرایط خود را برای پذیرش زائر اعلام کند.

وی با اشاره به شرایط بازگشایی مدارس افزود: بحث حضوری، غیرحضوری و یا ترکیبی بودن سال تحصیلی منوط به تهیه پروتکل‌ها و شرایطی که دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و والدین در یک شرایط امن و اطمینان بخش باشند که یکی از موارد اطمینان بخش واکسیناسیون است.

سرمست تصریح کرد: با فراهم ساختن تمهیدات، دانشگاه‌ها و تحصیلات تکمیلی به صورت حضوری شروع شود و سایر مقاطع در نوبت دوم به صورت حضوری برگزاری شود.

استاندار قم با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس نیاز به بررسی‌های بیشتر و کار کارشناسی تر پروتکل‌ها دارد، گفت: فعالیت آموزشی چه به صورت حضوری، غیرحضوری و یا ترکیبی باشد توسط سخنگوی ستاد ملی کرونا اطلاع رسانی خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار