کد خبر: ۷۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
قزوین - جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: در حال حاضر مهم‌ترین نیاز بیماران کرونایی اکسیژن است که امیدواریم اکسیژن ساز مورد و کپسول اکسیژن موردنیاز استان را تأمین کنیم.

به گزارش آرانیوز:منوچهر حبیبی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین که بعدازظهر شنبه در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین نیاز بیماران کرونایی اکسیژن است که امیدواریم اکسیژن ساز مورد و کپسول اکسیژن موردنیاز استان را تأمین کنیم.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین یادآور شد: چنان چه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن به تعداد موردنیاز برسد این امکان وجود دارد مه ظرف مدت ۴۸ ساعت ۲۰۰ بیمار طی دو روز ترخیص شوند و کادر درمان هم به یک آرامشی برسند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: با توجه به طرح این موضوع شورای شهر قزوین مبلغ ۴ میلیارد تومان به امر خرید کپسول اکسیژن و اکسیژن ساز و اقلام موردنیاز دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داده است.

وی با تقدیر از راه‌اندازی اقدامات مراقبت در منزل توسط دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد: این خدمات با همکاری هلال‌احمر، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی با مدیریت اداره کل مدیریت بحران استان قزوین به‌صورت هدفمند باید به‌کارگیری شود تا بیماران غیر حاد در منزل روند درمان را طی کنند.

این مسئول یا آور شد: در جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از دستگاه‌های فرهنگی به‌خصوص سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد و سایرین تقاضا می‌شود از صدور مجوز برنامه‌های تجمعی پرهیز کنند.

حبیبی یادآور شد: هم‌اکنون شرایط و روند مناسب کاهشی درگیری با بیماری در حالت باثباتی قرار دارد، بویین‌زهرا نارنجی و شهرستان آوج زرد است و امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌ها تعداد بیشتری از شهرستان‌ها به روند نزلی و برسند.

وی با تامید بر این موضوع که همه کسبه باید قانون منع تردد پس از ساعت ۲۲ را باید رعایت کنند گفت: ماشین‌های سیار بعد از ساعت ۱۰ شب نیز مشمول این قانون هستند و هر فعالیتی بعد ۱۰ شب ممنوع است.

جانشین ستاد جلوگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به روند واکسیناسیون باید برای چند کار آمادگی داشته باشیم از جمله افزایش پایگاه تزریق واکسن، افزایش ساعت کار مراکز تحمیل واکسیناسیون و تأمین نیروی متخصص و خدماتی موردنیاز که همگی باید مورد توجه قرار بگیرند.

حبیبی در خاتمه یادآور شد: برخی گزارشات حاکی از آن است که برخی افرادی که در رده‌های سنی واکسن قرار دارند از این عمل خودداری می‌کنند، این افراد اگر از نیروی ادارات باشند یک تخلف اداری محسوب می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین به موضوع پلمپ مجموعه‌هایی که از قانون منع تردد و محدودیت ساعت کاری سرپیچی کرده‌اند گفت: مجموعه اتاق اصناف سمت و … توجه داشته باشند که این مراکز حداقل ۴۸ ساعت باید بسته بمانند نهایتاً با تعهد فعالیت خود را ازسرگیری کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار