کد خبر: ۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به ادعاهای وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد که داعش را آل سعود ایجاد کرده و رژیم قرون وسطایی عربستان که دستانش به خون ملت های سوریه و یمن آغشته است، حق ندارد از مشروعیت و مردم دم بزند.

پاسخ تند وزارت خارجه سوریه علیه اظهارات وزیر خارجه عربستان

به گزارش خبرنگار آرانیوز به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه، اظهارات روز سه شنبه عادل الجبیر را محکوم کرد و آن را بیانگر نقش ویرانگر رژیم وهابی آل سعود و الهام گرفته از اندیشه های تکفیری و جاهلانه آن در تجاوز به سوریه دانست.
این منبع افزود: رژیم قرون وسطایی سعودی که فاقد هرگونه مشروعیت قانونی و مردمی بوده و دستانش به خون ملت های سوریه و یمن آغشته است، آخرین کسی است که حق حرف زدن از مشروعیت و قانونی بودن را دارد، زیرا به سادگی می توان گفت که این رژیم شایستگی حرف زدن در این زمینه را ندارد.
وی افزود: دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست که گروه تروریستی داعش از نظر فکری و اقدام عملی از رحم رژیم وهابی زاده شده و هر دو در شیوه قطع کردن سر و دست و شلاق زدن به نام اسلام، یکسانند، در حالی که اسلام واقعی از این گونه مسائل کاملا مبراست.
منبع سوری گفت شیوه ای که رژیم سعودی در ارایه انواع کمک ها به گروه های تروریستی در سوریه و دیگر مناطق در پیش گرفته، ناشی از ارتباط تنگاتنگ و عمیق میان این رژیم و گروه های تروریستی است که تهدیدی خطرناک برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی به شمار می رود و پایان دادن به این رفتار ویرانگر رژیم سعودی بسیار ضروری است.
وی افزود، حقیقت نقشی که رژیم وهابی سعودی برای اقدام علیه منافع ملت های اسلامی و عربی به عهده دارد، بر همه آشکار شده است و مبالغه نیست اگر بگوییم که این رژیم عامل اصلی همه شکست ها و ناکامی ها و ضعف و سستی و ویرانگری و تخریب هدفمند و دردناک در جهان عرب است.
عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی روز سه شنبه در یک نشست خبری در مسکو ادعاهایی را از جمله درباره چگونگی شگل گیری گروه تروریستی داعش علیه دولت سوریه مطرح کرد.
وی همچنین بدون در نظر گرفتن نقش مردم سوریه در تعیین سرنوشت خود، مدعی شد که بشار اسد در آینده این کشور نقشی نخواهد داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار