کد خبر: ۷۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
ارومیه – استاندار آذربایجان غربی از بهره برداری چهار بیمارستان تا پایان سالجاری در این استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز:محمدمهدی شهریاری جمعه شب در دیدار هئیت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: اگر اعتبارات تأمین شود چهار بیمارستان پیرانشهر، شاهین دژ، نقده و اشنویه تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته برای رسیدن به استانداردها بیمارستان آیت الله خویی خوی، تکاب، میلاد ارومیه، امام خمینی و جامع زنان ارومیه افتتاح شد.

شهریاری با اشاره به اینکه ساختار نیروی انسانی توانمند و علمی در استان داریم، تصریح کرد: در استان و دانشگاه علوم پزشکی با کمبود هیأت علمی مواجه هستیم اگر این کمبود جبران شود جز استان‌های برتر خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: هدف دانشگاه علوم پزشکی استان رسیدن به استانداردها و شاخص‌های مطلوب کشوری در بخش بهداشت و درمان است.

شهریاری با اشاره به توان علمی بالای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: کسب رتبه پنجم در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بسیار ارزشمند است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بسیاری از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به دلیل کمبود درآمد در بخش دولتی و پرداخت دیرهنگام معوقات از بخش دولتی خارج شده و در بخش خصوصی مشغول به کار شده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: متأسفانه دانشگاه‌های موجود در مناطق مرزی کشور به اندازه کافی پیشرفت نکرده اند و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز از این مساله مستثنی نیست.

بهرام عین اللهی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم دولت محرومیت‌زدایی و ایجاد عدالت در تمامی شهرهای مرزی است، اضافه کرد: رفع محرومیت در آذربایجان‌غربی نیز همانند سایر مناطق محروم کشور در دستور کار است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آذربایجان‌غربی را به عنوان یکی از استان‌های پیشگام در حوزه بهداشت کشور عنوان کرد و ادامه داد: اولین بهورز کشور از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه فارغ التحصیل شده و این نشان از تجربه این دانشگاه در تربیت بهورز است.

عین‌اللهی به لزوم توجه به توریسم درمانی به ویژه در آذربایجان غربی پرداخت و بیان کرد: توجه به این مساله علاوه بر تأمین منابع مالی سرشار برای استان می‌تواند زمینه ساز معرفی توانمندی‌های استان در بخش پزشکی به سایر کشورها باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون کنترل بیماری کووید ۱۹ در کشور در اولویت است، افزود: از تمامی همکاران تقاضا دارم تمام انرژی خود را بر واکسیناسیون متمرکز کنند و از مردم برای این کار کمک بگیرند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار