کد خبر: ۷۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نمایندگان مجلس چک سفید امضا به کسی نداده‌اند، اما این موضوع را هم باید بیان کرد که آرام کردن بازار فعلی که بر اثر بی تدبیری‌هایی که در گذشته اتفاق افتاده است نیازمند یکسال زمان است.

به گزارش آرانیوز، غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، در پاسخ به این سوال که چرا بازار ارز و طلا رویکرد مثبتی به تیم اقتصادی جدید دولت نشان نداده است، اظهار کرد: این موضوع درست است که بیان می‌کنند افزایش دلار در بازار هیجانی است، اما بدین گونه نیست که با معرفی یک نفر در دولت بخواهد کاهشی شود.

وی ادامه داد: افزایش قیمت دلار در بازار تابع یک سری فاکتور‌هایی است که باید این موارد مدیریت شود و صرف این که یک نفر به عنوان وزیر اقتصاد یا تیم اقتصادی در دولت معرفی شود و بیان شود با معرفی این فرد رشد ارز در کشور کاهشی خواهد شد این موضوع کاملا غلط است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این که بیان می‌شود که اگر تیم اقتصادی دولت قوی بسته می‌شد بازار روی خوش نشان می‌داد این حرف کاملا غلط است و این موضوعات اصلا ارتباطی به افزایشی شدن یا کاهشی شدن بازار ارز و طلا ندارد.

مرحبا تاکید کرد: زمانی بازار ارز و طلا کاهشی خواهد شد که برنامه‌ها قوی باشد و همچنین این برنامه‌ها به درستی اجرا شوند از این رو شاهد کاهشی شدن بازار ارز در کشور خواهیم بود پس موضوعات غلطی که بیان می‌شود اصلا ارتباطی با کنترل کردن بازار ارز ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم اقتصادی دولت می‌تواند شرایط کشور را سر وسامان دهد، بیان کرد: ما امیدوار هستیم که شرایط کشور با ثبات خواهد شد، اما در این باره نمی‌توان پیشگویی‌هایی صورت داد از این رو با توجه به شناختی که با این افراد داریم و برنامه‌های قوی آن‌ها پیش بینی این است که بتوانند موفق شوند و طبیعتا مشاهده شود که تیم حاضر نمی‌تواند اقدامی صورت دهد مجلس به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نمایندگان مجلس چک سفید امضا به کسی نداده‌اند، اما این موضوع را هم باید بیان کرد که آرام کردن بازار فعلی که بر اثر بی تدبیری‌هایی که در گذشته اتفاق افتاده است نیازمند یکسال زمان است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار