کد خبر: ۷۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
کرمانشاه- معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در پیک فعلی روزانه به طور میانگین ۲۴۴ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

به گزارش آرانیوز:بهمن روشنی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد با بیان اینکه کادر درمان از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون تجارب ارزنده‌ای در امر درمان این بیماری کسب کرده‌اند، اظهار کرد: میزان ابتلاء به ویروس کرونا در پیک فعلی شدیدتر از پیک‌های قبلی آن است به طوری که در پیک سوم روزانه ۱۰۵ نفر و در پیک فعلی ۲۴۴ نفر به کرونا مبتلا می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش ۱۳۶ درصدی آمار بستری مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این استان، افزود: به علت روند انجام واکسیناسیون و بهبود روش‌های درمانی بیماران مبتلا به ویروس کرونا، روزانه میانگین درصد مرگ و میر در بخش بستری‌ها در پیک فعلی نسبت به پیک سوم تقریباً ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

ابتلای ۵۲ هزار کرمانشاهی به بیماری کرونا از زمان شیوع این ویروس در کشور تاکنون

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه مجموع بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های این استان را از زمان شیوع این ویروس تاکنون ۵۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد در حال حاضر ۴۸ هزار و ۳۰۰ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

روشنی اضافه کرد: هم اکنون یک هزار و ۵۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد ۷۰۵ بیمار در مرکز استان، ۵۵۵ بیمار در شهرستان‌ها و ۲۵۷ بیمار نیز در بیمارستان‌های غیر دولتی بستری هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۱۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند، تصریح کرد: یک هزار و ۸۰۰ تخت برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در این استان پیش بینی شده است اما در حال حاضر اکثر تخت‌های بستری و مراقبت ویژه بیمارستان‌ها به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

روشنی با تاکید بر اینکه استاندارد ظرفیت تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها ۱۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی است، تصریح کرد: متأسفانه ۳۰ درصد از بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیازمند بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هستند که در این زمینه با کمبود تخت مواجه هستیم.

به گفته وی، ۳ هزار و ۳۶۵ تخت فعال در بیمارستان‌های این استان وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۹۸ تخت مربوط به بیمارستان‌های تحت نظارت مستقیم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

میانگین سنی مبتلایان به کرونا در کشور پایین آمده است

روشنی بیان کرد: بر اساس آخرین گزارشی منتشر شده توسط وزارت بهداشت در روز گذشته، میانگین سنی بیماران بستری طی پنج ماهه سپری شده از سال جاری در کشور پایین آمده است.

وی به مقایسه میانگین آمار بیماران کرونایی در کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری طی پنج ماه گذشته اشاره کرد و افزود: میانگین سنی بیماران بستری در کشور ۵۰ سال و در کرمانشاه ۴۷ سال است و نیز میانگین سنی فوتی‌ها در کشور ۶۵ سال و در کرمانشاه ۶۲ سال است.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه با بیان اینکه ضریب بدحالی در بیماران کرونایی مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های این استان حدود ۶۰ درصد است، ادامه داد: باوجود اینکه این ضریب در کرمانشاه بیشتر از میانگین کشوری بوده، اما ضریب مرگ و میر این بیماران کمتر از میانگین کشوری است که نشان دهنده روند درمان قابل قبول در مراکز درمانی این استان است.

آمار فوتی‌های بستری بوده در بیمارستان‌های کرمانشاه ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری است

وی گفت: طی پنج ماهه سپری شده از سال جاری درصد فوتی‌های بستری شده مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های کشور ۸.۴ درصد بوده در حالی که این رقم در کرمانشاه ۶.۸ درصد است.

روشنی تصریح کرد: بر اساس پایش دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در نیمه دوم سال ۱۳۹۹، درصد فوتی‌های بستری بوده در بیمارستان‌های استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری ۲ درصد کمتر است.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از بیماران این توبه شده فوت می‌کنند، گفت: درصد مرگ این بیماران در کشور حدود ۶۰ درصد و در کرمانشاه ۳۸.۹ درصد است که نشان دهنده مراقبت خوب کادر درمان از بیماران بستری شده در بیمارستان‌های این استان است.

روشنی اضافه کرد: درصد موارد این توبه شده نسبت به مجموع موارد بستری شده طی ۵ ماهه سپری شده از سال جاری در کشور ۴.۶ درصد و در کرمانشاه ۶.۷ درصد است که در این زمینه خوب عمل شده است.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه به تخت‌های بخش مراقبت ویژه در بیمارستان‌های این استان نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۶ در بیمارستان‌های استان کرمانشاه ۱۶۹ تخت ویژه وجود داشت که از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون ۹۶ تخت به مجموع تخت‌های ویژه اضافه شده و هم اکنون این تعداد به ۲۷۷ تخت رسیده است.

روشنی با بیان اینکه درصد افزایش تخت‌های ویژه بیمارستان‌های استان کرمانشاه طی ۴ سال گذشته ۶۳.۹ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: ایجاد هر تخت ویژه بین ۳ تا ۵ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

وی به تشریح اقدامات انجام شده معاونت امور درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون پرداخت و افزود: احتمال گسترش این بیماری در سطح جامعه وجود داشت بنابراین از همان ابتدا ۱۰ تا ۲۰ درصد از ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های موجود به جز بیمارستان‌های تک تخصصی در استان به بیماران کرونایی اختصاص یافت.

روشنی بیان کرد: از همان ابتدا مراکز آزمایشگاهی و تشخیصی ویروس کرونا در بیمارستان محمد کرمانشاهی، کلینیک بوستان و آزمایشگاه مرکزی معاونت درمان کرمانشاه راه اندازی شد که کمک شایانی به تشخیص زودهنگام بیماران مبتلا کرد.

وی راه اندازی سامانه تلفنی مشاوره و راهنمایی درباره ویروس کرونا، راه اندازی ۲ نقاهتگاه بیماران کرونایی، تدوین و راه اندازی فرایند انجام درمان و برگزاری کارگاه‌های تخصصی با حضور اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه را از دیگر اقدامات صورت گرفته در اوایل شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

روشنی گفت: حدود ۴ هزار و ۲۰۰ پرستار و یک هزار و ۵۰۰ پزشک مستقیم در امر درمان به بیماران مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان کرمانشاه مشغول خدمات رسانی هستند که از تعداد پزشکان، ۹۰ نفر آنها متخصص داخلی و عفونی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار