کد خبر: ۷۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
مشهد ـ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند کاهشی تعداد بیماران سرپایی و بستری بسیار کندتر از پیک‎‌های قبلی است.

به گزارش آرانیوز:شاپور بدیعی در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا خراسان رضوی، با بیان این‌که در حال حاضر وضعیت بیماران بستری و سرپایی به ثبات نسبی رسیده است، اظهار کرد: روند کاهشی تعداد بیماران سرپایی و بستری بسیار کندتر از پیک‌های قبلی است.

وی ادامه داد: رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی، مهم‌ترین مسئله حال حاضر محسوب می‌شود تا شرایط به سمت موج‌های بعدی هدایت نشود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که با اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و افزایش مراکز و زمان خدمت مراکز خدمات جامع سلامت منتخب، از ازدحام بیماران در یک مرکز خاص کاسته شده است، خاطر نشان کرد: با اقدامات انجام شده، ضمن گسترش کمّی خدمات، تلاش می‌شود کیفیت خدمات نیز در مراکز بهداشتی افزایش یابد تا بتوان به گروه‌های بیشتری از مراجعین خدمات را ارائه داد.

وی اضافه کرد: اقدامات و نتایج عملکرد کمیته‌های تشکیل شده در قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان به طور مستمر مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز به رفع مشکلات، در کوتاه‌ترین زمان اقدام می‌شود.

بدیعی یادآور شد: نتایج اقدامات و برنامه‌های انجام شده در این قرارگاه به صورت مکتوب تدوین خواهد شد تا بتوان در قالب ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آن استفاده کرد.

وی از عموم مردم خواست با استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب جدی از حضور در دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی، ضمن حفظ سلامتی خود، یاری‌گر مدافعان سلامت که به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش در جبهه مبارزه با کرونا هستند، باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار