کد خبر: ۷۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
کرج - مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در البرز گفت: حدود ۲۰ درصد از شهروندان البرزی دز اول و ۱۰ درصد شهروندان هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش آرانیوز:ناصر مقدم پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان البرز اظهار کرد: جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با بیماری کرونا البرز روز گذشته به ریاست استاندار البرز در سالن شهدای دولت برگزار و وضعیت بیماری کووید - ۱۹ به صورت ویژه بررسی شد.

وی بیان کرد: در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در استان البرز و همچنین کشور ارائه شد، همچنین وضعیت و آمارهای ارائه شده در مقایسه با شرایط جهانی نیز مورد تحلیل قرار گرفت.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در البرز به ۵۸ درصد کاهش یافت

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان البرز تصریح کرد: بر اساس پیمایش‌های میدانی انجام‌شده توسط دانشگاه علوم پزشکی البرز متوسط میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان طی یک هفته گذشته به ۵۸ درصد کاهش پیدا کرده است که این امر نگران‌کننده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به جز طالقان که در وضعیت نارنجی قرار دارد، دیگر شهرستان‌های استان البرز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند که نشان از اوج‌گیری این بیماری در استان دارد.

مقدم با بیان اینکه وضعیت فعلی کرونا در استان البرز در تداوم وضعیت هفته‌های گذشته است، گفت: بر اساس نظر کارشناسی کارشناسان بهداشت و درمان برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی حداقل به ۸۰ درصد افزایش پیدا کند تا بتوانیم از پیک پنجم خارج شویم.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که تنها با اجرای جامع و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و مسئولان می‌توانیم این امر را محقق کنیم، اظهار کرد: بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به طور قطع نمی‌توانیم میزان ابتلاء، بستری و مرگ ناشی از کرونا را کاهش دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان کرد: بر اساس نظارت‌های کارشناسی و بازدیدهای انجام‌شده کمترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پاساژها، جایگاه‌های عرضه سوخت و تالارها و سوپرمارکت‌ها گزارش شده است، البته تمهیداتی در این زمینه دیده شده است.

بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز دولتی صورت می‌گیرد

وی ادامه داد: بیشترین میزان رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی نیز در دستگاه‌ها و مراکز دولتی صورت می‌گیرد که نشان‌دهنده جدیت بیشتر در این زمینه است.

مقدم تصریح کرد: گروهی ویژه شامل بازرسان و کارشناسان بهداشت و درمان به طور منظم و مدون در حال رصد مستمر مراکز و مجموعه‌های شهری هستند که بر اساس شاخص‌های تدوین‌شده، رتبه‌بندی و گزارش‌گیری مستمر مراکز دولتی و خصوصی و اصناف را انجام می‌دهند، این گزارش‌ها به سیاست‌گذاری‌ها کمک بسیار شایانی خواهد کرد.

وی با بیان آخرین وضعیت واکسیناسیون البرز خاطرنشان کرد: استان در این زمینه به نسبت متوسط کشوری در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد به نحوی که در حال حاضر ۳۳ مرکز واکسیناسیون در سراسر البرزدر حال فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند به مأموریتن خود به درستی عمل کنند.

۱۰ درصد البرزی‌ها دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان البرز گفت: با تلاش‌ها و اقدامات کادر بهداشت و درمان و با همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهادهای مستقر در استان حدود ۲۰ درصد از شهروندان البرزی دز اول و ۱۰ درصد شهروندان هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی متذکر شد: از این لحاظ در البرز وضعیت بهتری را به نسبت متوسط وضعیت کشوری شاهد هستیم و امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی مطلوب دستگاه‌ها این وضعیت حفظ و حتی ارتقا یابد تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن با این بیماری منحوس مقابله کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار