کد خبر: ۷۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
اردبیل-استاندار اردبیل گفت: اردبیل در بحث واکسیناسیون نه تنها از میانگین کشوری عقب نیست بلکه در گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال بخش عمده‌ای از جمعیت استان واکسینه شده و کنترل بیماری را شاهد هستیم.

به گزارش آرانیوز:اکبر بهنام‌جو عصر سه شنبه در جلسه ستاد کرونا با مجمع مطالبه‌گران اردبیل اظهار کرد: ۸۴۰ هزار نفر در استان در گروه سنی بالای ۱۸ سال باید تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند که در تزریق دوز اول ۳۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش قرار گرفتند در حالی که این میانگین در کشور ۲۹.۵ درصد است.

وی تصریح کرد: در تزریق دوز دوم نیز میانگین فعالیت استان ۱۱.۹ درصد است که امیدواریم با سرعت بیشتر این روند تزریق را شاهد باشیم.

استاندار اردبیل دلیل توزیع کم واکسن آمار پایین واکسیناسیون را در سطح کشور و استان برخی تصمیم‌گیری‌ها و الزامات کشوری توصیف کرد و گفت: ما در برخی از حوزه‌ها قصور و کوتاهی‌ها را قبول می‌کنیم ولی معتقدیم باید همه پای کار بیایند تا با یک الگوی مناسب بتوانیم شرایط مطلوب‌تری را در بحث واکسیناسیون و رعایت الزامات بهداشتی شاهد باشیم.

بهنام‌جو افزود: ما بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از خودمان شروع کردیم و از مسئولان و مدیران خواسته‌ایم تا این موارد را رعایت کنند تا حدی که برخی از مدیران به دلیل رعایت نکردن الزامات بهداشتی حتی عزل شده و یا از کار برکنار شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا مهرماه بخش عظیمی از جمعیت استان واکسینه شده و شرایط بهتری را در این فرآیند شاهد باشیم.

بهنام‌جو به کمبود امکانات و تجهیزات بهداشتی و پزشکی نیز اشاره کرد و ادامه داد: به رغم همه کمبودها تاکنون اجازه ندادیم تا بیمار بدحالی پذیرش نشده و یا در خارج از بیمارستان در محوطه‌ها و یا کف راهروهای بیمارستان‌ها در انتظار تخت باشند.

وی از جمعیت سنی بالای ۷۰ سال استان خواست تا نسبت به تزریق واکسن اقدام جدی را انجام داده تا حداقل از خطر مرگ و فوتی احتمالی بر اثر شیوع کرونا جلوگیری شود که در این زمینه امیدواریم برخی اقدامات و الزامات نیز مورد توجه قرار گیرد.

بهنام‌جو اضافه کرد: ما در حد توان برای بیمارستان امام خمینی اکسیژن، تخت و سایر تجهیزات را فراهم کردیم و حتی اجازه استخدام ۳۵۰ پرستار و کادر درمانی را در کمترین زمان داده‌ایم تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

وی با قبول برخی از خطاها در کنترل بیماری کرونا به ویژه در آرامستان‌ها به دنبال برگزاری آئین‌های تدفین و تشییع گسترده بیان کرد: قبول می‌کنیم در این زمینه خوب عمل نکردیم و از صدا و سیما نیز خواسته‌ایم تا از تبلیغات نابجا برای برگزاری تجمعات در آرامستان‌ها و سایر مکان‌ها جلوگیری کرده و مردم را به رعایت الزامات بهداشتی تشویق و ترغیب کنند.

بهنام‌جو با قدردانی از همراهی اصناف و بازاریان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بیشترین همکاری در تعطیلی واحدهای صنفی در ایام پیک کرونا اظهار کرد: برای واکسیناسیون بازاریان و اصناف پیشنهاداتی را ارائه می‌کنیم تا زمینه این امر فراهم آید.

وی در مورد برگزاری آئین‌های شبیه‌خوانی و برخی دسته‌گردانی‌ها در ایام محرم تصریح کرد: از ۲۵۰ دسته فعال در ماه محرم در اردبیل و سایر شهرستان‌ها تنها ۲۵ دسته به الزامات بهداشتی در برگزاری نشدن مراسم پایبند نبودند که ما به دلیل ضعف قوانین اجازه برخورد با مسئولان چنین دسته‌هایی را نداشتیم و کمترین اجتماعات در ایام محرم در استان اردبیل برگزار شد.

استاندار اردبیل گفت: همچنان در فراخوان‌ها و تجمعات باید مراقبت بیشتر را داشته باشیم تا کسی به خود جرأت برگزاری تجمعات گسترده را که دنبال آن شیوع کرونا را شاهد هستیم، اتفاق نیفتد.

بهنام‌جو دلیل واگذار نشدن سالن رضازاده برای تزریق واکسن را کف‌پوش گران قیمت این سالن و احتمال آسیب‌دیدگی آن اعلام کرد و افزود: همچنان برخی فعالیت‌ها نظیر شهر بازی و برگزاری آئین‌های تجمعی در استان ممنوع است و هیچکس حق ندارد این قوانین را نادیده بگیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار