کد خبر: ۷۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
اردبیل- روزهای مرگ بار کرونا در استان اردبیل و عادی انگاری و بی توجهی مردم نسبت به آن همچنان ادامه دارد طوری که در شبانه روز گذشته ۱۹ نفر جان خود را به خاطر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

به گزارش آرانیوز:شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل  ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان اردبیل افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ نفر از هم استانی‌های جان خود را از دست داده اند و هم اکنون وضعیت ۱۲۳ بیمار بدحال مبتلا به کرونا هم طبق آخرین معاینات کادر درمانی استان وخیم اعلام شده و پیش بینی می‌شود در چند روز آینده شاهد افزایش فوتی‌های کرونایی در استان باشیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۸۳۶ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد و ۱۳۳ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا بهبودی کامل است و این عزیزان باید قرنطینه خانگی و عدم حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۴۲۵ هزار و ۸۲۳ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۳۰۳ هزار و ۴۰۰ دُز مربوط به نوبت اول و ۱۲۲ هزار و ۴۲۳ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

حبیب زاده با اشاره به اینکه در صورت ادامه این روند مجبور به اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی اصناف خواهیم شد افزود: نظارت‌های دقیق از مراکز خرید و پاساژها صورت می‌گیرد و در این راستا باید اصناف و بازاریان حداکثر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان استفاده از ماسک در تابستان کاهش پیدا کرده است افزود: بر اساس تحقیقات انجام گرفته تشخیص ناقلان بی علامت ویروس کرونا ممکن نیست و لذا رعایت فاصله اجتماعی هنگام صحبت با فرد مقابل با وجود استفاده از ماسک ضروری است چرا که قطرات پخش شده از طریق ماسک در فواصل کمتر از یک متر و ۸۲ سانتی متر به آسانی ویروس کرونا را انتقال می‌دهد.

حبیب زاده بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین، بیله سوار در وضعیت قرمز و شهرستان‌های نیر، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار