کد خبر: ۷۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
دبیرکل سازمان ملل متحد با تأکید بر نیاز فوری دستکم نیمی از مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه برای ادامه حیات خود، نسبت به بروز یک فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داد.
هشدار دبیرکل سازمان ملل نسبت به بروز «فاجعه انسانی» در افغانستان

 

به گزارش آرانیوز/ به نقل از الجزیره، «آنتونیو گوترش» روز سه شنبه در اظهاراتی نسبت به بروز یک «فاجعه انسانی» در افغانستان هشدار داد و از کشورهای جهان خواست تا در پی خروج نهایی نیروهای ایالات متحده از خاک افغانستان و کنترل کامل طالبان بر این کشور، به ارائه کمک‌های اضطراری اقدام کنند.

گوترش همچنین با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید بحران انسانی و اقتصادی در افغانستان خاطرنشان کرد که زیرساخت‌های مربوط به ارائه خدمات پایه و اساسی در این کشور با خطر فروپاشی کامل مواجهند.

وی همزمان با درخواست پشتیبانی مالی کشورهای جهان از افغانستان در یک بیانیه اعلام کرد: «اکنون بیش از هر زمان دیگری زنان، مردان و کودکان افغانستان نیازمند حمایت و همکاری جامعه بین‌المللی هستند».

این مقام سازمان ملل در ادامه افزود که «از تمام کشورهای عضو [سازمان ملل] می‌خواهم از تمام منابع خود برای [کمک] به مردم افغانستان در تاریک‌ترین زمان نیازهای خود بهره ببرند. من از این کشورها می‌خواهم که پشتیبانی مالی به موقع، انعطاف پذیر و فراگیری را ارائه کنند».

در همین ارتباط، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که تنها ۳۹ درصد از بودجه درخواستی و بشردوستانه ۱.۳ میلیارد دلاری سازمان ملل برای افغانستان تأمین وجه شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار