کد خبر: ۷۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
خرم‌آباد- مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به برق‌رسانی به ۲۲ روستای استان گفت: از شهریور ماه سال گذشته تا شهریور امسال، ۲۳۶ کیلووات انرژی خورشیدی در لرستان تولید شده است.

به گزارش آرانیوز:فریدون خودنیا امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران از شهریورماه سال گذشته تا شهریور امسال ۵۵۷ دستگاه ترانسفورماتور توزیع برق در لرستان خبر داد و اظهار داشت: در این مدت ۱۸۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق و ۴۱۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط برق در استان نصب و راه اندازی شده است.

وی عنوان کرد: همچنین در این مدت ۱۶ هزار و ۵۷۶ دستگاه چراغ روشنایی معابر در استان نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به اینکه میزان تلفات برق در استان در سال ۹۸، ۲۷.۹ درصد بوده است گفت: این عدد در سال ۹۹ به ۸۴.۸ درصد کاهش رسیده است.

خودنیا در ادامه از برق رسانی به ۲۲ روستای بدون برق استان در این مدت خبر داد و گفت: همچنین احداث و بهره برداری از نیروگاه آبی ۳۰۰ کیلوواتی «شول آباد»، احداث و بهره برداری از ۱۳ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۳۶ کیلووات، بهره برداری از یک واحد نیروگاه گازی توسط بخش خصوصی در بروجرد با ظرفیت هفت مگاوات، بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل و مقاوم سازی شبکه برق در شهرستان‌های پلدختر، خرم آباد، چگنی و دلفان از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار