کد خبر: ۷۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
سنندج- مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان گفت: مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره استانی تئاتر ماه «وتار» در استان تا پایان شهریور ماه تمدید شد.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کردستان، شهرام میرزایی کردستانی اظهار کرد: فراخوان سومین جشنواره استانی تئاتر وتار با هدف، شناسایی، جذب و پرورش هنرمندان جوان، جریان سازی در حوزه نمایش در استان بر اساس ارزش‌های اسلامی، انقلابی و فرهنگی در تمامی شهرستان‌های استان تیرماه سال جاری اعلام شد.

وی در خصوص بخش‌های جشنواره، افزود: جشنواره استانی تئاتر «وتار» در یک بخش رقابتی برگزار می‌شود و تمامی هنرمندان ساکن استان و یا کردستانی‌های مقیم در سایر نقاط کشور می‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند.

میرزایی موضوع آثار ارسالی به جشنواره را آزاد اعلام کرد و گفت: خوشبختانه تا کنون استقبال خوبی از جشنواره توسط هنرمندان تئاتر صورت گرفته است و به منظور امکان فرصت برای دیگر علاقه مندان مهلت ارسال اثر به جشنواره تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است.

وی اظهار کرد: متونی که توسط نویسندگان بومی و استانی نگاشته شده باشند در اولویت پذیرش می‌باشند و متونی که در جشنواره‌های پیشین به اجرا درآمده اند توسط همان گروه اجرایی در این جشنواره پذیرش نخواهند شد.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: در این دوره از جشنواره به منظور تقویت و تشویق فعالیت‌های هنری خانوادگی، نمایش‌هایی که بخش اصلی عوامل تهیه آن از یک خانواده باشند، در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص نحوه شرکت در جشنواره نیز خاطرنشان کرد: هنرمندان متقاضی جهت حضور در جشنواره باید در مدت زمان تعیین شده سه نسخه از متن نمایش در محیط word به همراه مجوز نویسنده را به همراه رزومه کارگردان با همراه مستندات مورد نیاز مطابق با فرم شرکت در جشنواره به دبیرخانه جشنواره واقع در سنندج، خیابان شهید تعریف، پایین‌تر از بیمارستان شهید قاضی، حوزه هنری استان کردستان ارسال کنند.

میرزایی افزود: دبیرخانه جشنواره نتایج بازخوانی متون ارسالی را در دهه اول مهر ماه اعلام و سپس از ۳۰ مهرماه به صورت حضوری بازبینی آثار انتخاب شده انجام و در نهایت با حضور آثار راه یافته به بخش نهایی و رقابتی این جشنواره ۱۷ تا ۱۹ آذر ماه در بیجار برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: علاقه‎مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۳۲۴۳۶۲۴ با پیش شماره ۰۸۷ تماس حاصل نمایند و یا به آدرس www.Artsanandaj.ir مراجعه کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار