کد خبر: ۷۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
شیراز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح و اندازه ملی در استان فارس تعریف شود.

به گزارش آرانیوز:صابر سهرابی در آئین پایانی همایش ملی تئاتر و ارتباط فرهنگی که به شکل مجازی برگزار شد، گفت: هنر برای انتقال مفاهیم بهترین و مهمترین ابزار و به ویژه با زبان هنرهای نمایشی است و یکی از مهمترین رشته‌های هنری است که از طریق آن گفتگو شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به شعری از حکیم ابو القاسم فردوسی بدین مضمون که؛ «ز دانا بپرسید پس دادگر / که «فرهنگ» بهتر بود یا گهر؟ چنین داد پاسخ بدو رهنمون / که «فرهنگ» باشد ز گوهر فزون»، گفت: این همایش ملی به میزبانی شیراز جنت طراز و پایتخت کتاب ایران و توسط مؤسسه آموزش عالی شیراز برگزار شد و توانست در جذب و ارائه مقاله‌های علمی پژوهشی همایشی بزرگ و ملی تئاتر را رقم زند.

برنامه‌های فرهنگی هنری فارس باید در اندازه‌های ملی تعریف شوند

سهرابی با بیان اینکه فارس و به خصوص شیراز، هماره مهد تمدن، فرهنگ و هنر بوده و به واسطه حضور اقوام و ادیان و مذاهب مختلف و پرورش بزرگان و مفاخری در حوزه‌های مختلف، مورد توجه جهانیان قرار داشته است، بر اهمیت تعریف و تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی ملی و بین‌المللی در این استان تاکید کرد.

دبیر علمی همایش ملی تئاتر و ارتباط فرهنگی نیز گفت: امروز اولین همایش ملی تئاتر و ارتباط فرهنگی از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام isc مجوز دریافت کرده و از سوی مؤسسه آموزش عالی هنر شیراز برگزار می‌شود هرچند کانون این همایش تئاتر بوده، اما گزینش محورهای بین رشته‌ای همچون روان شناسی، جامعه شناسی، زبان شناسی، ادبیات، فلسفه، اسطوره، موسیقی، ورزش، اقتصاد و بسیاری از رشته‌های دیگری که با تئاتر پیوندی دارند، زمینه را برای انجام پژوهش‌های بینارشته ای فراهم کرده است.

آنیتا خالقی افزود: گذشته از دامنه گسترده رشته‌های پژوهش شده، تاریخ و جغرافیای آثاری که پژوهشگران بر آن مطالعه داشته‌اند نیز بسیار گوناگون بوده و آثار کشورهای گوناگون و آثار دوره‌های تاریخی گسترده بیانگر این مطلب‌ست. آنگونه که بسیاری از پژوهش‌ها بر آثار ادبیات کلاسیک ایران و جهان بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار