کد خبر: ۷۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
زاهدان - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از رشد ۵۳ درصدی صادرات کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: ۶۶۵ هزار و ۴۳۳ تن کالا توسط ۲۹ هزار و ۷۸ دستگاه کامیون در این مدت از پایانه مرزی استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۳ درصدی در تناژ و ۶۰ درصدی در تعداد دستگاه را نشان می‌دهد.

وی از صادرات ۳۱۵ هزار و ۱۹۴ تن از طریق پایانه مرزی میلک به افغانستان در پنج ماهه سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت بالای این پایانه مرزی در توسعه مبادلات اقتصادی ایران و افغانستان با وجود بروز تحولات گسترده در این کشور تردد کامیون‌های ترانزیتی به این کشور با قوت تداوم دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تجارت و ترانزیت را مهمترین مزیت این استان در سند آمایش سرزمینی عنوان کرد و افزود: موقعیت خاص این استان به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان، مرز آبی کرانه‌های عمان و تسلط بر یکی از مهمترین و استراتژیک ترین راه‌های آبی جهان همراه با منابع و پتانسیل‌های فراوان اقتصادی در مرز سبب شده این استان در سه سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی دارای اهمیت بالا برای کشور باشد.

وی ادامه داد: گاز مایع، قیر، هیدرو کربن، بنزین و گازوئیل عمده کالاهای صادر شده از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت را تشکیل می‌دهند.

کرد گفت: همچنین در راستای توسعه روابط اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه در این مدت شاهد واردات ۱۰۳ هزار و ۶۴۸ تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه و ترانزیت ۲۴۳ هزار و ۲۷۲ تن کالا نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه و میلک بودیم.

وی تصریح کرد: با توجه به روابط خویشاوندی و برادری مردم این استان با شهروندان کشورهای افغانستان و پاکستان و اهمیت بالای مرز این استان تمام تلاش این اداره کل با فراهم کردن زیر ساخت‌ها در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی نزدیک با این همسایگان است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار