کد خبر: ۷۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
شهرکرد- رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: تاریخ شفاهی مساجد «شهرکرد» و «بروجن» در دو پروژه تحقیقاتی گردآوری می‌شود.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الله شیروانی  اظهار کرد: پروپوزال پروژه «تاریخ شفاهی مساجد شهرکرد» تصویب و در حال اجرا است.

وی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه تحقیقاتی، عنوان کرد: از گذشته تاکنون مساجد پایگاه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تبلیغی بودند و معرفی این کارکردها به جامعه اهمیت فراوانی دارد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کارکرد مساجد در فرهنگ اسلامی و شیعه چندبعدی است، تصریح کرد: مساجد به‌عنوان کانون اصلی انسانی، اجتماعی، سیاسی و حقوقی مطرح هستند.

شیروانی با اشاره به شناسایی چند مسجد محوری در «شهرکرد» و «بروجن»، گفت: پروژه‌های تحقیقاتی پس از تکمیل با تأیید کارشناسان استانی و کشوری با عنوان «تاریخ شفاهی مساجد شهرکرد و بروجن، پایگاه‌های انقلاب اسلامی» منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح‌ها با همکاری و حمایت معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری کشور در قالب واحد فرهنگ و مطالعات پایداری و آموزش و پژوهش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه نباید مساجد تنها اماکن عبادتی تعریف شوند، افزود: نگاه قالب در این طرح‌ها توجه ویژه به نقش مساجد در جامعه به‌ویژه در دوران انقلاب است.

شیروانی عنوان کرد: مساجد در فرهنگ دینی ما کاربردی تک ساحتی ندارند و این پروژه‌ها می‌تواند موجب بازگشت و معرفی کارکردهای اصلی مساجد به جامعه شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار