کد خبر: ۷۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
کرج - معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز از آغاز طرح پیشگیری از معضل سگ‌گردانی در این استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز:جعفر داراب خانی در «نشست بررسی طرح پیشگیری و مقابله با سگ گردانی در اماکن عمومی و ساماندهی سگ‌های ولگرد و بلاصاحب» گفت: با توجه به شیوع سگ گردانی و مخاطرات این پدیده و آسیب‌های وجود سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در سطح شهر از جمله در حوزه سلامت روانی، بهداشتی و امنیتی و در پی مطالبات و درخواست بسیاری از شهروندان و تأکیدات رئیس کل دادگستری استان در خصوص پیشگیری از این معضل، رسیدگی به این موضوع در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی از تهیه و تدوین طرح پیشگیری و مقابله با سگ گردانی در اماکن عمومی و ساماندهی سگ‌های ولگرد و بلاصاحب با مشارکت دستگاه‌های مربوطه خبر داد و گفت: در این طرح، بیش از ۶۰ وظیفه در سه حوزه پیشگیری‌های فرهنگی- اجتماعی، وضعی- انتظامی و حقوقی- قضائی برای ۱۵ نهاد استانی تعریف شده که آماده ابلاغ به مجریان است.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز ضمن تشریح اهمیت اطلاع رسانی و ارتقا آگاهی‌های عمومی، مداخلات روانشناختی و نقش سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از معضل سگ گردانی، وظایف نهادهای مجری و همکار را در این خصوص به تفکیک بیان کرد.

در این نشست، نمایندگانی از فرماندهی انتظامی استان البرز، سپاه امام حسن مجتبی (ع)، پلیس راهور، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی استان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اتاق اصناف حضور داشتند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار