کد خبر: ۷۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
ارومیه – رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون نقشه کاداستر برای ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به همراه اطلاعات مالکیتی و توصیفی قطعات تهیه شده است.

به گزارش آرانیوز:اکبر کرامتی با اشاره به اهمیت تهیه نقشه کاداستر برای جلوگیری از تصرف اراضی کشاورزی استان افزود: به منظور صدور اسناد کشاورزی نیز بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی در سامانه جامع حد نگاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جانمایی شده است.

وی اضافه کرد: در سطح کشور جزو استان‌های پیشرو از نظر میزان اجرای کاداستر هستیم و رتبه اول جانمایی در سامانه ثبت اطلاعات کاداستر در کشور را به خود اختصاص داده ایم.

کرامتی گفت: طرح کاداستر در سطح ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی واقع در شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، نقده، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، شاهین دژ، ماکو، شوط و پلدشت اجرایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: در سطح استان آذربایجان غربی حدود یک میلیون و۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که در نزدیک به ۴۰۰ هزار هکتار از این اراضی که قابلیت اجرای طرح کاداستر وجود دارد، این طرح نیز عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام این طرح مورد نیاز است، اضافه کرد: خرده مالکی و نبود آمار و اطلاعات پایه از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی استان است که طرح کاداستر می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

کرامتی با اشاره به اینکه طرح کاداستر یا حدنگاری با هدف نقشه‌برداری با جزئیات کامل و تعیین تکلیف مالکیت اراضی اجرا می‌شود، اظهار کرد: با اجرای این طرح مشخصات اراضی نظیر مساحت، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی در بانک کاداستر سازمان ثبت و بارگذاری می‌شود.

طرح کاداستر از سال ۱۳۹۴ در سطح استان با بهره گیری از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه آغاز شد و همزمان با آن کاداستر اراضی کشاورزی واقع در پایاب رودخانه‌های مرزی و کاداستر از محل اعتبارات ملی در سطح استان ادامه یافت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار