کد خبر: ۷۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
یزد- رئیس کل دادگستری استان یزد از برگزاری دومین جشنواره عدلیه و رسانه در یزد خبر داد و گفت: تجربیات نخستین دوره این جشنواره، نقشه راه گام دوم آن خواهد بود.

به گزارش آرانیوز:غلامعلی دهشیری، ظهر شنبه در جلسه آسیب شناسی جشنواره عدلیه رسانه و تجلیل از عوامل برگزاری آن اظهار داشت: موج مثبت و ابراز خرسندی رسانه ها و فرهیختگان جامعه از برگزاری جشنواره عدلیه و رسانه، موجب دلگرمی و اهتمام مجموعه قضایی استان و دستگاه های همکار در برگزاری بهتر و کیفی تر دومین دوره جشنواره بود.

وی افزود: پیام اختصاصی ریاست قوه قضاییه به جشنواره نشان از اهتمام جدی مجموعه قوه قضاییه به امور رسانه ای و استفاده از ظرفیت رسانه ها در ارتقاء آگاهی های عمومی و حقوقی دارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: نگاه ریاست قوه قضاییه به مسئله رسانه ها و مسائل کلان قوه قضاییه نگاهی تخصصی، عمیق و دقیق است که در همین کمتر از دو ماه زعامت بر قوه قضاییه مشخص است.

وی، وجه مثبت و ارزشمند جشنواره را همکاری، تعامل و همراهی دادگستری و دستگاه های وابسته به قوه قضاییه در استان به همراه شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و بیان داشت: وقتی نگاه فقط مردم باشد و هدف فرهنگ سازی، توسعه قانونمداری و ارتقاء اطلاعات عمومی و حقوقی و حقوق شهروندی باشد، اراده هایی به هم می پیوندد که به دنبال تولید محتوای ارزشمند برای تعالی روح و اندیشه شهروندان باشد و این اراده در قالب جشنواره متجلی می شود.

دهشیری، نقدپذیری را نشانه رشد وکمال دانست و با ذکر حدیث أحَبُّ إخوانی إلَیَّ مَن أهدی إلَیَّ عُیُوبی از امام صادق (ع) اظهار داشت: همانطور که در تعالیم اسلام و روایات اهل بیت علیهم السلام آمده است، نقد پذیری نشانه رشد و بالندگی است و دستگاه قضایی همانطور که امروز اصل جشنواره با هدف آسیب شناسی به بوته نقد گذاشته است عملکرد خویش را نیز در مظان نقد افراد منصف و فرهیخته قرار می دهد تا همراه با نقد عالمانه، راهکار عملیاتی نیز ارائه دهند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تقدیر از تعدادی از منتقدین دستگاه قضایی در بخش جنبی جشنواره عدلیه و رسانه را نشانه سعه صدر و پختگی کار ذکر کرد و گفت: دادگستری هرگز از نقدی که علمی، منصفانه و خردمندانه باشد گریزان نیست، بلکه از آن به عنوان شناخت دقیق راه های تعالی و بالندگی استفاده می کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای رقم زدن دومین دوره جشنواره، ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات همه اصحاب رسانه، فعالان فرهنگی، اساتید دانشگاه را در خصوص دومین دوره خواستار شد و تصریح کرد: پل های ارتباطی دادگستری از طرق مختلف اعم از تلفن، پست الکترونیک و شبکه های مجازی پذیرای نظرات و پیشنهادات است.

نظرشما
پربازدیدها