کد خبر: ۷۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
همدان- از گروه دستمال سرخ ها تا لشکر انصارالحسین (ع) یادآور رشادتهای شهید علی تیموری به عنوان شهید شاخص تویسرکان است.

به گزارش آرانیوز:به رسم هر ساله امسال نیز یکی از شهدای بزرگوار به عنوان شهید شاخص سال تویسرکان انتخاب و معرفی شد. این شهید والا مقام به عنوان عضو یکی از مهمترین گروه‌ها و مجموعه‌های حاضر در جنگ تحمیلی نقشی ماندگار و اثر گذار در دوران ۸ سال دفاع مقدس از خود برجای گذاشته است.

امام جمعه شهرستان تویسرکان در همین زمینه گفت: شهید علی تیموری، شهید شاخص سال تویسرکان، یکی از فرماندهان گروه چریکی دستمال سرخ‌ها است که حرف اول را در شناسایی مناطق نا امن در جبهه‌های جنگ می‌زد.

معرفی شهید شاخص تویسرکان/از گروه دستمال سرخ‌هاتا لشکر انصارالحسین

حجت الاسلام مرتضی موحدی اظهار کرد: شهید تیموری به عنوان فرمانده گروه‌های مسلح چریکی در طراحی و اجرای عملیات‌های نامنظم نقش مؤثری در پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس داشت و به نیکی درخشید.

معروف به دستمال سرخ بود

شهید علی تیموری در سال ۱۳۴۰ در روستای بابا پیرعلی تویسرکان متولد شد، او را جزو گمنام‌ترین «دستمال سرخ» جبهه‌های غرب و فرمانده خون بال در عملیات‌های جبهه‌های جنوب می‌شناختند، شهیدی که قاری خوش صدا بود و می‌گویند به واسطه انس با قرآن، اقامه نماز شب و قرائت بسیار زیارت عاشورا چهره‌ای نورانی داشته است.

زندگی گذرگاهی بیش نیست

در بخشی از وصیتنامه این شهید آمده است: زندگی دنیا برایم گذرگاه کوچکی است، جهان برایم قفس تنگی است، قلبم را فشار می‌دهد و با وجود دشمن به عنوان یک زندانی بزرگ درآمده که امیدوارم با شهادتم میله‌های لرزان زندان را شکسته و اسلام را از این گذرگاه تاریخی آزاد کنم.

حضور در جبهه برایم تداعی کننده مبارزه همرزمانم با همه پلیدی‌ها، خودخواهی‌ها، خودمحوری‌ها و در کنارش مبارزه با دشمن است و این محیط تنها جایگاه دوست داشتنی من است.

شهید یکی از فرماندهان گردان ۱۵۶ انصارالحسین (ع) بود

این شهید وارسته تویسرکانی در مقطعی از هشت سال دفاع مقدس به عنوان فرمانده گروهان سوم گردان ۱۵۶ لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) استان همدان منصوب شد، تا در نهایت در لباس رزم و در مقابله با دشمن تا دندان مسلح پنجم شهریور سال ۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی «بانسیران» به دنبال اصابت گلوله توپ دعوت حق را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد، این شهید در زمان شهادت تنها ۲۰ سال داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار