کد خبر: ۷۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه چاره ای جز حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال را نداریم، هوشمندسازی شهرها را امری ضروری برشمرد.

به گزارش آرانیوز:مفید غلامی راد بعدازظهر شنبه در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان با بیان اینکه در حوزه اقتصاد دیجیتال چاره‌ای نداریم که به سمت این اقتصاد برویم، گفت: باید وضعیت استان را بررسی کنیم زیرا مازندران باید محور فعالیت‌های عرصه‌های اقتصادی و مختلف باشد.

وی با تاکید براینکه شهرها باید به سمت هوشمندسازی برود، افزود: با توجه به محدودیت زمین فعالیت‌ها باید به سمت و گونه‌ای باشد که اقتصاد مجاری و با بهره گیری حداقل از وسعت سرزمینی را توسعه دهیم تا مشکل بیکاری نیروها راحل کنیم و از دام درامدی که به سمت زیر میانگین سوق می‌یابد، رهایی یابیم.

غلامی راد الگوی گشت را از جمله پیشنهادات برای برنامه هفتم توسعه ذکر کرد و گفت: در آمایش سرزمین الگوی کشت از اولویت‌های ما در استان است زیرا اکنون با سطح پایین بازدهی روبرو هستیم و اقتصاد کشاورزی استان به شدت در معرض خطر قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران تصریح کرد: با توجه به گرانی نهاده‌ها، بورس بازی زمین و غیره باید به سمتی برویم که اقتصاد کشاورزی ما کارآمد و پربازده باشد.

وی گفت: توسعه الگوی کشت از اولویت‌ها است و سازگاری ارقام متنوع مرکبات در استان نیز از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌ها است و باید مراکز تحقیقاتی بررسی‌های دقیق‌تری در این زمینه انجام دهند.

وی افزود: مرکبات به عنوان محصول اول باغی استان به شمار می‌رود و باید پژوهشکده مرکبات تحقیقات بیشتری داشته باشد تا در زمینه بهسازی باغات و کیفیت برای توسعه صادرات برنامه ریزی کنیم.

غلامی راد اصلاح ارقام مرکبات را نیاز ضروری برای حفظ بازارهای داخلی و خارجی دانست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار