کد خبر: ۷۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
آمل- مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آمل، از تعهد ۱۰ میلیارد ریالی امسال مردم شهرستان آمل برای کمک ومشارکت در امر بازسازی عتبات عالیات درشهرهای نجف وکربلا خبر داد.

به گزارش آرانیوز:محمدرضا جعفری  گفت: مردم و خیران شهرستان آمل از ابتدای امسال تاکنون و در راستای تحقق تعهد ۱۰ میلیارد ریالی درساخت صحن‌های مطهر ائمه معصومین درکشور عراق، بیش از ۲ میلیارد ریال پرداخت کردند.

وی با اشاره به اینکه پارسال درمجموع آملی‌ها حدود ۳ میلیارد ریال درامر بازسازی اماکن مقدسه عتبات عالیات در شهرهای نجف وکربلا کمک ونذورات پرداخت کرده بودند، اضافه کرد، کمک‌ها و نذورات جمع آوری شده آملی در صحن مطهر حضرت فاطمه (س) در بارگاه نورانی امام علی (ع) درشهرنجف اشرف و صحن حضرت زینب (س) درشهرکربلا معلی هزینه می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آمل همچنین به اختصاص کمک یک میلیارد و۵۰۰ میلیون ریالی جمعی از معدنکاران و اصناف این شهرستان برای کمک و مشارکت در امر بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و گفت، این کمک در نشستی که با حضور جمعی از معدنکاران و نماینده‌های واحدهای مختلف صنفی با رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران و همچنین معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در شهرستان آمل برگزار شد، به ستاد بازسازی شهرستان آمل اهدا شد.

وی افزود: البته معدن کاران واصناف آملی برای افزایش سهم بری ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آمل در صحن‌های مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) درنجف اشرف و همچنین صحن حضرت زینب (س) درکربلا معلی تعهد کردند سهمی پرداختی را به بیش از دو برابر رقم اختصاص داده شده، افزایش دهند.

سهم هر آملی ۵ هزار تومان در بازسازی اماکن مقدسه عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آمل تصریح کرد، امسال برای هر شهروند املی حدود پنج هزارتومان برای مشارکت و تحقق سهمی که از سوی ستاد مرکزی عتبات عالیات کشور برای شهرستان آمل تعیین کرده، پیش بینی شده، که امیدواریم شهروندان آملی در این امر خداپسندانه که باقیات وصالحات برای آنها نیز خواهد شد، مشارکت فعالانه داشته باشند.

جعفری، مشارکت در بازسازی عتبات عالیات سرمایه ارزشمند و توشه‌برداری برای آخرت دانست و گفت: باید از این فرصت مهم به بهترین شکل ممکن استفاده شود.چرا که فعالان در زمینه بازسازی عتبات عالیات واسطه میان ائمه اطهار (ع) و زائران هستند و برای رفاه زائران کار می‌کنند که این امر توفیق بزرگی است.

وی، بازسازی عتبات عالیات را اقدامی ارزشمند در راستای تحکیم وحدت امت اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم مؤمن ایران اسلامی به عنوان طلایه داران مذهب مقدس تشیع نقش مهمی در بازسازی عتبات عالیات برعهده دارند

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار