کد خبر: ۷۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
قم- استاندار قم با اشاره به تثبیت وضعیت کرونا در استان قم گفت:امیدواریم تا ۲ هفته آینده روند نزولی شدن تعداد مبتلایان و فوتی های کرونایی شروع شود.

به گزارش آرانیوز:بهرام سرمست پیش از ظهر شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا با اشاره به شرایط کرونایی استان‌های کشور گفت: ۳۰۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

استاندار قم ادامه داد: همچنین استان‌های قم به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از استان‌هایی که هنوز به قله پیک پنجم کرونا نرسیده‌اند و تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در آنها در حال افزایش است، استان‌هایی که وضعیت کرونا در آنها تثبیت شده است و استان‌هایی که شیب نزولی مبتلایان و فوتی‌ها شروع شده است.

وی افزود: خوشبختانه وضعیت کرونا در استان قم تثبیت شده و امیدواریم تا ۲ هفته آینده روند نزولی شدن تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونایی شروع شود.

سرمست رعایت حداکثری دستورالعمل‌ها توأم با انجام واکسیناسیون را از الزامات مهار کرونا دانست و گفت: استان قم در زمینه‌ی واکسیناسیون نسبت به میانگین کشوری در وضعیت خوبی قرار دارد و گروه‌های پرخطر نیز در اولویت دریافت واکسن قرار گرفته‌اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار