کد خبر: ۷۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
قزوین - قائم مقام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نماز جمعه را نماز جمعه اراده الهی برای به عزت رساندن مسلمانان در جهان دانست.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام علی نوری ظهر شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین که در شبستان امیرالمومنین (ع) برگزار شد اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) نشان داد که عزت آنقدر مهم است که جا دارد برای آن انسان کشته شود و به شهادت برسد.

وی با بیان اینکه عزت در حوزه فردی و اجتماعی حائز اهمیت است، تصریح کرد: عزت فردی با تقوا و اطاعت از خدای متعال محقق می‌شود.

قائم مقام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: دست یابی به عزت با تقوا و اطاعت از خدای متعال محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: تقابل دنیای غرب با اسلام در همین است که آنها خروج انسان از دایره عبودیت را می‌پسندند و در نهایت اخلاق و معنویت به نابودی کشیده می‌شود.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: اصلی ترین اصل عزتمندی جامعه، عزتمندی افراد است و با تربیت فرد عزتمند، جامعه به عزت می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل دیگر عزتمندی جامعه، اجتماع است و وقتی مردم با یکدیگر متحد می‌شوند، به عزت دست می‌یابند و انقلاب اسلامی ثمره حضور جمعی مردم است.

قائم مقام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: دومین عامل عزتمندی جامعه، ولی جامعه است و وقتی امام در محور جامعه قرار می‌گیرد، دومین عامل عزتمندی می‌شود و وقتی حول ولی قرار می‌گیریم، سرافراز می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه به عنوان اجتماع مؤمنان بر محور امام، از عوامل عزت بخش جامعه دینی است بیان کرد: نماز جمعه اراده الهی برای به عزت رساندن مسلمانان در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین نوری بیان کرد: امروز غریب به ۹۰۰ نقطه کشور از پایگاه نماز جمعه برخوردار است و نهاد امامت جمعه به همت نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه، رتبه نخست رعایت دستورالعمل‌ها را در کشور داشته است.

وی افزود: ضمن اینکه تمام همکاری‌ها را با وزارت بهداشت داشتیم، شاید اقامه نماز در روز جمعه نداشتیم اما در امر مواسات فعالیت‌های چشم گیری انجام شد و استان قزوین نیز فعالیت‌های چشم گیری در امر مواسات داشت که از نماینده ولی فقیه در استان قزوین قدردانی می‌کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار