کد خبر: ۷۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
قزوین-رئیس اداره امور قرآنی اداره کل‌ اوقاف استان قزوین عنوان کرد: ۶۲۸ نفر در هشت رشته‌ مختلف قرآنی در استان قزوین با هم به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش آرانیوز:علی عظیمی  در خصوص چهل و چهارمین مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اذعان کرد: در مسابقات استانی قرآن کریم ۶۲۸ نفر در هشت رشته مختلف قرائت، ترتیل، تجوید، تفسیر، دعاخوانی، اذان و … با هم به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان قزوین اظهار کرد: مسابقات تفسیر نیز در مرحله شهرستانی به صورت آنلاین برگزار شد و هم‌اکنون در مرحله استانی است.

وی ابراز کرد: ۲۴۱ نفر نیز در رشته دعاخوانی ثبت‌نام کردند، این رشته مرحله‌شهرستانی نداشته و در مرحله استانی برگزار خواهد شد.

عظیمی با اشاره به زمان برگزاری این مسابقات، تصریح کرد: زمان برگزاری مسابقات‌سراسری‌قرآن‌کریم در استان قزوین برای بانوان پانزدهم شهریور و برای آقایان شانزدهم شهریور در حسینیه امینی‌ها است.

این مسئول ادامه داد: تیم داوری مسابقات قرآن کریم ۵ نفره خواهد بود که دو نفر از آن‌ها بومی و سه‌نفر غیربومی در سطح کشوری برای هردو گروه بانوان و آقایان فعالیت خواهند کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان قزوین در خصوص ویژه برنامه‌ای که همزمان با مسابقات سراسری قرآن‌کریم در حال اجرا است توضیح داد: شروع این ویژه برنامه با غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده پیش‌کسوت قرآنی رقم خورده است.

وی افزود: روز دوشنبه هشتم شهریورماه نیز برنامه آموزشی در زمینه ارتقا قرآن آموزی با حضور اساتید و داوران کشوری آقایان عبدالکریمی و ابوالقاسمی برگزار خواهد شد.

عظیمی در پایان یادآور شد: جشنواره کتابت قرآن نیز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اینکه قزوین پایتخت خوشنویسی ایران است، با حضور و مشارکت اساتید برجسته برگزار خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار