کد خبر: ۷۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
شیراز- جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر مشاهده سویه جدید بیماری کرونا موسوم به لامبدا و قارچ سیاه گزارش نشده است.

به گزارش آرانیوز:عبدالرضا قاسم پور بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بر اساس پایه‌های صورت گرفته در استان فارس تاکنون گزارشی مبنی بر مشاهده سویه های جدید بیماری کرونا نظیر لامبدا و قارچ سیاه گزارش نشده است و تاکنون هیچ مورد مثبتی نیز در فارس دیده نشده است.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز وضعیت ابتلاء در استان فارس به سمت نزولی شدن در حال حرکت بوده این در حالی است که محدودیت تردد نیز وجود ندارد تنها ممنوعیت ورود و خروج از شهرهای قرمز و نارنجی در کشور هم اینک فعال است.

معاون استاندار فارس در خصوص آمار واکسیناسیون نیز تاکید کرد: تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۴٩٠ هزار دوز واکسن در فارس تزریق شده البته مدتی است دوز دوم واکسن اسپوتنیک به کشور وارد نشده است که باید این واکسن یا وارد شود یا با واکسن دیگری جایگزین گردد.

او ادامه داد: درصد بهبودی بیماران کرونایی در استان فارس به ٩۵ درصد رسیده این در حالی است که ٣٠ درصد از تست‌های گرفته شده در استان نیز مثبت می‌شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار