کد خبر: ۷۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کرج - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز گفت: در صورتی که دستگاه‌های اجرایی به مصوبات کارگروه تسهیل عمل نکنند، باید پاسخگوی دستگاه‌های نظارتی باشند.

به گزارش آرانیوز:جهانگیر شاهمرادی ظهر شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز با بیان اینکه در صورتی که دستگاه‌های اجرایی به مصوبات کارگروه تسهیل عمل نکنند، باید پاسخگوی دستگاه‌های نظارتی باشند، اظهار کرد: هدف مصوبات کارگروه تسهیل، گره‌گشایی از مشکلات بخش خصوصی است؛ به همین علت باید مصوبات جلسه کارگروه تسهیل اجرا شود و هیچ بهانه‌ای در راستای عدم انجام، پذیرفته نخواهد شد.

وی بیان کرد: در صورت قصور دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در راستای اجرای مصوبات کارگروه تسهیل، مدیر متخلف به قوه قضائیه معرفی خواهد شد مگر اینکه فرد متقاضی منصرف شود که آن هم باید به صورت کتبی به دبیرخانه اعلام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز تصریح کرد: دبیرخانه کارگروه باید با جدیت هر چه تمام، مصوبات را مورد پیگیری قرار دهد تا مشخص شود چه میزان از آنها اجرایی شده است.

وی با اشاره به تشدید تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمن خاطرنشان کرد: در شرایط خاصی هستیم و باید بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کار کنیم که این مهم می‌طلبد با تولیدکننده و سرمایه گذاران همراهی بیشتری داشته باشیم.

شاهمرادی اظهار کرد: باید جلسات کارگروه تسهیل منظم برگزار شود و هیچ پرونده‌ای نباید در نوبت قرار گیرد.

وی از دستگاه‌های مدعو خواست تا در جلسات کارشناسی کارگروه تسهیل با جدیت شرکت کنند و گفت: بانک‌ها و تمامی ادارات مدعو باید در جلسات کارشناسی حضور فعال داشته باشند و همه بررسی‌ها و ارزیابی‌های خود را باید در جلسات کارشناسی به سرانجام برسانند به همین علت اگر پرونده‌ای در مسیر جلسات کارشناسی قرار نگرفت نمی‌تواند در جلسه اصلی کارگروه مطرح شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز متذکر شد: بیشترین درخواست‌هایی که در جلسه‌های این کارگروه مطرح می‌شود بحث اقساط معوق، استمهال، چک‌های برگشتی و پرداخت تسهیلات است که بانک‌ها ملزم به اجرای تصمیم‌ها و عمل به مصوبات هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار