کد خبر: ۷۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
اردبیل - وضعیت قرمز شیوع کرونا همچنان در استان اردبیل ادامه داشته و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۴ بیمار جدید بستری و آمار کل بستری‌ شدگان در مراکز درمانی به ۸۵۴ بیمار رسید.

به گزارش آرانیوز:شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل  با بیان اینکه کل وضعیت استان همزمان با سراسر کشور در وضعیت قرمز است، اظهار کرد: متأسفانه تعداد بیماران ویزیت شده در طول یک روز در کل استان، بالغ بر ۱۰ هزار نفر است که با افراد خانواده حدود ۳۰ هزار نفر مبتلا در سطح استان داریم که به صورت یک بمب متحرک می‌توانند ویروس را در سراسر استان منتشر کنند.

وی با اشاره به اینکه تقریباً ظرفیت تخت‌های کرونایی در استان کاملاً پر است افزود: مجبور شدیم برای خدمت رسانی به بیماران بستری موقت از مدارس، سلف سرویس دانشگاه آزاد و… استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از راه اندازی بیمارستان صحرایی در اردبیل خبر داد و گفت: بجز محدودیت تخت، محدودیت در اکسیژن رسانی داریم که تمهیدات لازم با افزایش دستگاه‌های اکسیژن ساز در طی دو روز آینده انجام خواهد شد.

حبیب زاده تنها راه اصلی برای خروج از این بحران، را همکاری مردم دانست و افزود: از عزاداران عزیز درخواست می‌کنیم به عنوان الگویی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ما کمک کنند.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا بیان کرد: تاکنون در استان اردبیل ۳۸۱ هزار و ۳۳۱ دوز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۲۸۹ هزار و ۶۶۸ دوز مربوط به نوبت اول و ۹۱ هزار و ۶۶۳ دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌های روزانه از بیماران بهبود یافته کرونایی بیمارستان‌ها پیشی گرفته و وضعیت شیوع کرونا با وجود اعمال محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

حبیب زاده تصریح کرد: ۱۲۴ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران جدید کرونایی استان اردبیل قرار گرفته و تعداد کل بستری‌های موجود کرونایی نیز به ۸۵۴ بیمار رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار کرونایی از فوت ۱۵ بیمار جدید کرونایی در استان خبر داد و تصریح کرد: ۱۲۶ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند و از حال عمومی مناسبی برخوردار نیستند.

وی تعداد بهبود یافتگان کرونایی را ۱۱۶ نفر عنوان کرد و گفت: این بیماران با تشخیص کادر درمانی استان از بیمارستان‌ها مرخص شدند و ادامه روند درمان خود را در قرنطینه خانگی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهند داد.

حبیب زاده ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین، بیله سوار و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستانهای نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار