کد خبر: ۷۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
ارومیه - با حضور استاندار آذربایجان غربی ۵۰۰ مسکن روستایی مقاوم سازی شده در استان به مناسبت هفته دولت و به طور نمادین در مهاباد به بهره برداری رسید.

به گزارش آرانیوز:مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ظهر جمعه در آئین افتتاح طرح‌های مسکن روستایی واقع در روستای «ترشکان» مهاباد، اظهار کرد: امسال به مناسبت هفته دولت این تعداد منزل مسکونی روستایی در کل استان با مجموع اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال شامل ۲۰۰ میلیارد ریال آورده شخصی و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بهره برداری رسید.

محمود بدلی اضافه کرد: از ابتدای طرح مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی تاکنون ۸۷ هزار و ۵۰۰ مسکن در سطح روستاهای آذربایجان غربی مقاوم شده که هزینه بالغ بر ۴۲ هزار میلیارد ریال شامل ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات و ۳۰ هزار میلیارد ریال آورده اشخاص بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین استانی خانه‌های مقاوم سازی شده ۳۰ درصد است، افزود: از مجموع کل منازل مقاوم سازی شده پنج هزار و ۹۰۰ منزل در سطح روستاهای مهاباد بوده که برای اتمام آن ۸۳۰ میلیارد ریال آورده و ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تاکنون از مجموع ۱۵ هزار مسکن نیاز به مقاوم سازی مهاباد ۵ هزار و ۹۰۰ مسکن شامل ۴۰ درصد خانه‌ها مقاوم سازی شده که نسبت به میانگین استانی ۱۰ درصد بیشتر است.

بدلی اضافه کرد: تسهیلات پرداختی به متقاضیان امسال به یک میلیارد ریال رسیده که با سود پنج درصد وباز پرداخت ۲۰ ساله است.

همچنین در جریان سفر استاندار آذربایجان غربی ۲۰ کیلومتر بزرگراه همزمان با هفته دولت در استان به بهره برداری رسید.

در آئینی نمادین بخشی از بزرگراه نقده – پیرانشهر – تمرچین مورد بهره برداری قرار گرفت، برای اجرای این میزان بزرگراه و راه اصلی، هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار، هزینه شده است.

همچنین با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، کلنگ ۲ باب مدرسه ۱۲ کلاسه از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در پیرانشهر بر زمین زده شد.

بهره برداری از طرح‌های گازرسانی پیرانشهر از دیگر برنامه‌های امروز محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی به شهر مرزی پیرانشهر بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار