کد خبر: ۷۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
گچساران- فرماندار شهرستان گچساران گفت: طرح آبیاری نوین در ۱۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی مناطق شهرستان گچساران اجرایی شده است.

به گزارش آرانیوز:علیرضا اتابک بعدازظهر چهارشنبه در نشست شورای حفاظت آب شهرستان گچساران افزود: کنترل مصرف آب مزارع و مبارزه با کم‌آبی و خشکسالی از مزایای استفاده از روش‌های نوین آبیاری است که این امر با توجه به خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در مناطق مختلف شهرستان گچساران ۳۲ هزار و ۲۲۵ هکتار زمین کشاورزی وجود دارد، گفت: از این میزان ۱۶ هزار هکتار زمین دیم و ۱۷ هزار هکتار نیز آبی است.

اتابک با بیان اینکه ۵۳ درصد از زمین‌های کشاورزی گچساران آبی هستند، اظهار داشت: فاز یک و فاز دوم تأمین آب اراضی دشت امام زاده جعفر و خان احمد از مهمترین طرح‌های آبیاری در شهرستان گچساران است و در این راستا آبرسانی به سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های دشت امام زاده جعفر به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: و فاز دوم تأمین آب سه هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های دشت امامزاده جعفر و خان احمد نیز در حال اجرا است که سالانه با بهره برداری از این پروژه ۳۶ میلیون مترمکعب آب از رودخانه زهره به زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر گچساران انتقال خواهد یافت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار