کد خبر: ۷۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
ایلام-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در حال حاضر ۴۲۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های ایلام بستری هستند.

به گزارش آرانیوز:جمیل صادقی فر صبح روز چهارشنبه در قرارگاه عملیاتی کرونا ایلام اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار دز واکسن در ایلام تزریق شده اما همچنان با کمبود واکسن مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۲ هزار واکسن در استان موجود و در گردش است و روز گذشته نیز ۱۵ هزار دز واکسن وارد ایلام شده است که برای تسریع در روند واکسینه کافی نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: جامعه هدف استان ۴۴۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال است، متاسفانه سهم ایلام از واکسن ناچیز است که با رایزنی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری است.

صادقی فر با اشاره به شیوع نوع کرونا لامبدا، تصریح کرد: به طور قطع در هفته‌های آینده شاهد ورود این نوع ویروس به استان هستیم که درگیری خردسالان بیشتر بوده و سرایت و فوتی بیشتر به دنبال دارد که نیازمند رعایت قوی پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با ابراز نگرانی از روند افزایشی فوتی‌های استان، گفت: ۱۱ ایلامی در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند و مجموع فوتی‌ها به ۹۳۰ نفر افزایش یافت.

وی یادآور شد: از بستری‌های موجود مراکز درمانی استان ۹۹ مورد در بیمارستان امام و ۱۸ مورد در بیمارستان مصطفی خمینی (ره)، ۶۲ نفر دهلران، ۳۲ نفر دره شهر، ۴۸ نفر آبدانان، ۲۱ نفر مهران و ۳۵ نفر در سرابله بستری هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار