کد خبر: ۷۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
. اردبیل - استاندار اردبیل گفت: ۲۲۱ طرح عمرانی و اقتصادی برای هفته دولت در استان آماده افتتاح است.

به گزارش آرانیوز:اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای اردبیل اظهار کرد: این طرح‌ها شامل ۵۶ طرح اقتصادی و تولیدی با ۷۷۵ میلیارد تومان و ۱۶۵ طرح عمرانی با حدود سه هزار میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: با اینکه طرح‌های مختلف اقتصادی و عمرانی از چند ماه اخیر در استان افتتاح و به بهره برداری رسیده، این طرح‌های آماده افتتاح نیز به صورت مجازی در هفته دولت بهره برداری و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: این طرح‌ها در در زمینه‌های مختلف بوده و در آینده نزدیک با فروکش شدن کرونا با حضور مسئولان ملی رسماً به بهره برداری می‌رسد.

بهنام جو پروژه‌های زیرساختی از جمله چهار خطه کردن راه‌های استان را از جمله طرح‌های آماده افتتاح در هفته دولت عنوان کرد و گفت: در این هفته ۲۰ کیلومتر از اجرای چهار خطه راه‌های استان به بهره برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: چهار سال پیش ۵۰ کیلومتر بیشتر راه چهار خطه در استان نداشتیم که در این چند سال اخیر با همکاری مسؤولان و نمایندگان در کل استان میزان راه‌های چهار خطه به ۱۸۵ کیلومتر رسیده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: بر اساس وعده اجرای ۶۰ کیلومتر راه چهار خطه در استان که به مردم داده شده، ۲۰ کیلومتر در هفته دولت و ۴۰ کیلومتر بعدی تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

بهنام جو به روند اجرای راه آهن اردبیل _ میانه اشاره کرد و گفت: راه آهن از لحاظ زیرسازی بالای ۸۰ درصد پیشرفت دارد و روسازی بیش از ۷۰ کیلومتر از ۱۷۳ کیلومتر انجام شده است.

وی بیان کرد: تورم بازار موجب کندی در روند اجرای راه آهن شده و ۹۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا این پروژه تکمیل شود.

استاندار اردبیل به بروز برخی مسائل پیمانکاری در بروز کندی روند اجرای راه آهن اشاره کرد و از آمادگی دولت برای تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه شد.

وی اظهار کرد: تمام تلاش مسؤولان در سال جاری برای تکمیل این پروژه معطوف است و مصمم هستیم که پروژه راه آهن جمع شود.

بهنام جو با ارائه گزارشی از اجرای زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی گفت: جاده دسترسی تمام شده و برق، آب، فیبر نوری و مخابرات باد اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گداری انجام شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: زیرساخت‌های داخل منطقه ویژه نیز تا ۲۰ روز دیگر تکمیل و برای سرمایه گذاری مهیا می‌شود.

بهنام جو بیان کرد: در این منطقه سرمایه گذاری برای تولید محصولات صادرات محور انجام می‌شود که اجرای کارخانه کریستال با اشتغالزایی ۲۵۰ نفر در فاز اول از جمله این واحدها است.

وی در ادامه به پیگیری برخورداری استان از مزیت مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: دولت کارهای مطالعاتی را در این خصوص انجام می‌دهد و نقطه شروع منطقه به دلیل وجود گمرک از بیله سوار خواهد بود.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: نقطه آغازین این منطقه هر نقطه باشد، نباید نگران بود، چون در آینده امکان افزایش سطح خواهد داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار