کد خبر: ۷۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت ۱۰ واحد صنعتی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش آرانیوز:رامین صادقی  اظهار کرد: برای راه‌اندازی این واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی مهمترین رویکرد راه‌اندازی این واحدهای صنعتی را ایجاد فرصت اشتغال برای بیکاران و جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی اعلام کرد و گفت: در قالب این طرح‌های صنعتی و تولیدی فرصت اشتغال برای ۲۲۰ نفر در مناطق مختلف استان فراهم می‌آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل توجه به رونق واحدهای صنعتی و احیای آنها را از ضرورت‌ها و اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان اردبیل برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته ۲۲۸ واحد صنعتی و تولیدی در استان پروانه فعالیت گرفتند که در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۷۴ درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

صادقی افزود: امسال نیز همین شتاب را در توسعه و صدور مجوزها و پروانه‌های فعالیت واحدهای صنعتی شاهد هستیم که در چهار ماهه امسال بیش از ۱۷ واحد صنعتی و تولیدی در استان به بهره‌برداری رسیدند.

وی نمونه این واحدهای صنعتی و تولیدی را راه‌اندازی فاز اول کارخانه تولید گیاهان دارویی و شیمیایی و همچنین تولید پودر لباسشویی با نگاه صادرات‌محور اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۲۵ تن پودر لباسشویی در استان تولید می‌شود که این واحد صنعتی فرصت اشتغال ۳۰ نفر را در فاز اول فراهم کرده و در طرح توسعه‌ای زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر فراهم می‌آید.

صادقی با بیان اینکه تا آخر امسال ۱۵۰ طرح تولیدی و صنعتی در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسند، تصریح کرد: ۱۸ طرح بزرگ اشتغالزایی در استان در اولویت تکمیل و راه‌اندازی قرار دارند که بخش مهمی از خرید تجهیزات و امکانات و ساخت بناهای ساختمانی به انجام رسیده و با پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصد تا آخر امسال آماده بهره‌برداری خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خاطر نشان کرد: استان اردبیل در بحث اشتغال صنعتی روند رو به رشدی را دارد و قطعاً در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری که انجام شده زمینه اشتغال بیشتر در بخش صنایع فراهم می‌آید تا سرانه اشتغال بخش صنعت از ۲۶ درصد به ۳۵ درصد ارتقا یابد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار