کد خبر: ۷۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
ساری- رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با بیان اینکه حال زندگی و خانواده ها خوب نیست، گفت: داشتن خانواده کارآمد نیازمند تقویت مهارت های زندگی است.

به گزارش آرانیوز:سید حسن موسوی چلک با اشاره به روند روبه رشد طلاق در کشور و استان اظهار داشت: طلاق و خانواده یکی از مؤلفه‌های مربوط به حوزه اجتماعی است و اکثر مسائل نیز مربوط به این حوزه است.

وی با بیان اینکه در حوزه ازدواج در سال ۱۳۷۵ در مازندران بیش از ۳۳ هزار فقره بوده که در سال ۹۷ به بیش از ۲۱ هزار فقره رسید، افزود: این کاهش درحالی بوده که جمعیت در سن ازدواج در استان بیشتر شده است.

وی با اظهار اینکه عوامل مختلفی در بروز طلاق نقش دارند، مواد مخدر و اعتیاد را در برخی سال‌ها در ۶۵ درصد دادخواست‌های طلاق مؤثر دانست و گفت: عدم مسئولیت پذیری در قبال سایر اعضای خانواده، خشونت‌ها، نارضایتی در روابط زناشویی از جمله عوامل بروز پدیده‌ای به نام طلاق است.

موسوی یادآور شد: طبق آمارها، افزایش طلاق‌های کمتر از یکسال زندگی مشترک نیز نشان می‌دهد انتخاب درستی صورت نگرفته است و فقدان و ضعف مهارت‌های زندگی از دیگر عوامل طلاق به شمار می‌رود.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی مازندران تصریح کرد: ما در بسیاری از جاها مهارت درست زندگی کردن وارتباط برقرارکردن را نداریم و در مازندران در سال ۷۵ به ازای هر ۱۷.۳ ازدواج یک طلاق ثبت می‌شد که اکنون به ازای هر دو ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود.

وی گفت: آمارها نشان می‌دهد که حال خانواده‌ها و مردم ما در خانواده‌ها خوب نیست وباید مهارت‌های زندگی، همسرداری، فرزندپروری و گفتگو را تقویت کنیم.

موسوی تصریح کرد: وقتی حال اقتصادی کشور خوب نیست باید بدانیم که این وضعیت دارای عوارضی است که در خانواده‌ها خود را نشان می‌دهد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار